Hej!
Vi har købt et hus (ikke flyttet ind) hvor vi har et soveværelse i kælderen i dag som har vandbåret gulvvarme og klinkegulv.
Her taler vi om at forsøge at få ind laminat eller parket.
Da vi for et stykke tid siden talte med bygningsinspektøren nævnte vi dette og ifølge ham skulle det være ok så længe man har gang i gulvvarmen. Men er det virkelig sådan?
Jeg ved ikke hvordan pladen ser ud lige nu. Heller ikke præcis hvad der blev gjort ved forarbejdet da varmen blev lagt ind.
Huset er et halvplanshus, bygget i 1962.
I besigtigelsesrapporten står der:
”Grundkonstruktion: Kælder med betonplade på jord, overflade af klinker og malede overflader. Grundmure af beton, indvendigt pudsede og malede”
Bliver bare mere forvirret jo mere jeg læser om fugt og fugtvandring. Gulvvarmen blev lagt ind for 9-10 år siden og det gav ingen forhøjede fugtværdier ved inspektion.
Huset er også drænet i -05. Om dette står der:
Kælderens udvendige fugtsikring blev renoveret med nye drænrør og regnvandsrør til stenbrønd, samt fugtsikringsmåtte med udvendig isolering mod fundamentvægge.
Hele huset har også FTX-ventilation installeret samt jordvarme. Hvis dette har nogen betydning.
Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg skal tænke her. Og hvad behøver jeg at finde ud af?