Hej,
Jeg er i gang med at planlægge forårets byggeri af et større udendørs køkken. Køkkenet vil indeholde en ca. 3,5 m lang bænk med en bordplade af beton. Under bænken vil jeg gerne have nogle skabe med døre. Planen er at bygge en ramme af tømmer. Hvad angår lågerne og øvrig beklædning af forsiden overvejer jeg at bestille laserskåret plade, rustfrit, corten eller lakeret.

Jeg er ikke specielt dygtig, når det kommer til plade. Heller ikke hængsler. Nedenfor har jeg lavet nogle hurtige principskitser, der viser cirka, hvordan jeg tænker, det kunne se ud. Dog har jeg ingen idé om, hvordan det skal løses med hængsler.

Jeg vil gerne have, at hængslerne sidder på indersiden og ses så lidt som muligt. Fastgørelse i lågen tænker jeg kunne ske med laserskårne huller og flotte skruer på ydersiden. Den anden del af hængslet burde kunne fastgøres til rammen bag pladen.

Måske er der nogen, der kan komme med nogle tips omkring dette? Eller er det simpelthen en dårlig idé?

Skitse af udendørs køkkendør med markeret dør og fast plade. Brug til planlægning af køkkenbyggeri med skjulte hængsler og laserskårede metaldele.

3D-skitse viser en plade fastgjort til en træregel, planlagt del af udendørs køkkenkonstruktion med overvejeler om skjulte hængsler og laserskåret metal.

Bedste svar

Pianohængsel, måske?

K Kurtivan sagde:
Pianogångjärn, måske?
Tanken har slået mig. Måske fastgøre med rustfri nitter.

Køber man pianogångjärn i lange længder og skærer selv, eller skal man finde den rigtige længde?

Nu er lågerne bestilt. Bliver 3 mm cortenplade med lidt kraftigere rustfri pianohængsler. Det lokale smedeværksted klipper lågerne til og svejser hængslerne på. Jeg vender tilbage med resultatet senere på foråret.

• Synes
Kurtivan
  • Laddar…
Hej! Står selv overfor at skulle bygge et udendørs køkken. Er meget interesseret i, hvordan dit køkken blev til sidst. Del gerne billeder og tips.

T Turcicci sagde:
Hej! Står själv inför att platsbygga utekök. Er meget interesseret i, hvordan dit køkken blev til sidst. Del gerne billeder og tips.
Hej,
Dejligt at du spørger. Det blev rigtig godt. Vi er inde i tredje sæson, og løsningen med låger i Corten blev perfekt. Bliver desuden smukkere for hvert år.

Vi har en pergola med en dug over om sommeren. Om vinteren er det helt åbent og fuldstændig oversneet.

• Udendørs køkken med Corten-stålskabe og træbord, omgivet af grøn natur og udsigt over vandet, med pergola uden tag.
  • Pergola med Corten-løsning og åben balkon; udsigt til have og sø. Bord og stole under tag, omgivet af glasvæg, natur i baggrunden.
  • Pergola med trædøre og to hvide køleskabe under et tag, som en del af udendørsindretningen med åben konstruktion.
  • Pergola med træpaneler og metaloverflader, delvis dækket med tag, rustik æstetik.
  • Cortenstål køkkenskrab med åben dør ved siden af opvaskemaskine og trævæg, udsigt til vinduet med grønt udenfor.
  • Rustfarvede Corten-stålskabe med en mørk bordplade ovenpå, placeret ved et vindue med udsigt til grønne planter udenfor.
  • Udendørs køkken med bordplader af Corten-stål og træstole, omgivet af glasvægge med udsigt til have og vand.
  • Udendørs køkken med træbord, Corten stålkabinetter og grill ved en stenmur, omgivet af grønne planter og blomster, under en pergola.
  • Pergola med udendørs siddepladser, markise trukket tilbage, omgivet af blomster og stenmur i sollys, moderne og indbydende terrasse.
  • Pergola ved stranden med træmøbler, omgivet af granskov. Sand og græs i forgrunden; afslappet og naturlig atmosfære.
  • Elsker
Claes Blåe
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.