Vil du have det til at holde, eller bare noget til at fylde sprækken med?
Det ser jo ud til at have sat sig på alle sider fra starten, er det noget fornuftigt grundlag?
tidligere var der huller i taget, og der stod vand, der frøs inde i ladebygningen, nu har jeg gravet den ud, isoleret og støbt en ny plade. Selvfølgelig har jeg repareret taget og fikset dræning rundt omkring samt sat tagrender op.
så forhåbentlig skal det ikke sætte sig mere, så jeg vil reparere revnerne så holdbart som muligt...
Troligvis er det oprindeligt muret med mørtel B, så det fungerer sandsynligvis. Alternativet er A-mørtel, som er hårdere og mere ligner stenene. At hugge lidt frisk betongstenoverflade frem i revnerne er nok en god idé - det gør man i hvert fald, når man reparerer gamle støbte betonkonstruktioner med finbeton for at få vedhæftning.
Bevæger væggen sig i revnerne, ser det skidt ud allerede efter en vinter.
At pudse betonsten er lidt over min skole - det bedste er måske at købe et pudsesystem med instruktioner. Sandsynligvis skal væggen flettes for at få fæste på underlaget, tunnpudses og derefter skal puds påføres i lag.
vedrørende pudsningen har jeg overvejet at sprøjtepusse, men har ingen anelse om hvordan det fungerer, primere man væggen? er der nogen her, der har gjort noget lignende?
Ingen mening med at gøre noget, før man har udbedret sætningsskaderne eller snarere årsagen til disse. Revnerne er skjuvrevner, som er typiske i sådanne sammenhænge. Kræver antageligvis en form for grundforstærkning.