Hej,

Efter en kraftig regn bemærkede jeg, at det dryppede vand i min carport. Som det kan ses, trænger det igennem et område nær væggen. Det drypper også meget lidt nær væggen, men jeg ser intet vand på væggen. Kan det være, at det løber indenfor panelen? Bør jeg være bekymret for fugtskade? Billede 2 viser panelen, og det er ved de smalle pinde nogle steder. Træloft med tegn på vandindtrængning nær væggen i en carport, set fra indersiden. Vand på betonoverflade i carport ved siden af murstensfliser og en sort væg, potentielt lækage problem. Vådne træplader i en carport med vandpletter nær en væg, indikerer mulig indtrængen af vand under et kraftigt regnvejr.

Hvis det er godt ventileret, burde det tørre op. Det er jo trods alt bare en carport. Dog ville jeg starte med at finde lækagen. Det er lidt svært at forstå konstruktionen, så et billede udefra kunne nok give nogle nye ledetråde.

EDIT: man ville gerne se, hvordan taget er forbundet til huset. For carportens tag sidder på facaden, ikke sandt?

Tak for hurtig respons. Jeg vender tilbage med billede udefra i morgen, når solen vender tilbage :)

Det stemmer, den sidder mod husvæggen og hælder skævt nedad

Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson sagde:
Hvis det er godt ventileret, burde det tørre op. Det er trods alt bare en carport. Dog ville jeg starte med at finde lækagen. Det er lidt svært at forstå konstruktionen, så et billede udefra kunne nok give nogle nye spor.

EDIT: man ville gerne se, hvordan taget er forbundet til huset. For carportens tag sidder på facaden, ikke sandt?
Et hus med hvid facade og rødt tag. En bil står parkeret under et halvtag.
Fandt billede på telefonen

Pladen mod husets gavl ser mærkelig ud, billede af den?

E egge80 sagde:
Pladen mod husets gavl ser mærkelig ud, billede af den?
Nej desværre intet tydeligere billede af den, må forsøge at tage et billede i morgen fra en god vinkel.

Dette er et låglægtepanel uden luftspalte, ikke? Set nedefra. Det dryppede en del derfra, så jeg antager, at fugt er trængt ind mod væggen.

• En locklægtpanel set nedefra, muligvis uden luftspalte, hvor fugt kunne være trængt ind i væggen.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.