Har et hus i letbeton bygget på plade på jord.
På et sted, hvor der er lidt større vinduespartier, er det en ydervæg under vinduespartiet bygget med træreglar og almindeligt glasfiberuld, som jeg er ved at udskifte.
Bygger væggen ifølge træguiden, har remmen mod remmepap, men usikker på de to yderste reglar, der ligger mod letbetonvæggen.

Tænkte at folde vindpap over de reglar, jeg har markeret med rødt, som fastgøres mod betonvæggen.
Har tegnet vinduespartiet, reglarne, betonvægge/pladen samt remmepappen i billedet nedenfor. Er det rigtigt gjort? Finder ikke noget om, hvordan jeg skal gå til værks, når jeg søger rundt.

https://www.traguiden.se/konstrukti...ttreglar/anslutning-mot-betongplatta-pa-mark/

• Diagram af vægkonstruktion med træreglar mod betonvæg og vindpaptaktik. Markerede reglar fremhævet i rødt.
richardtenggren
Pallbrickor er fine som afstandsstykker, findes i 2, 5 og 10 mm, måske flere tykkelser :)

richardtenggren richardtenggren sagde:
Pallbrickor er rare som distancer, findes i 2, 5 og 10 mm, måske flere tykkelser :)
Så tæt med fuge skum?

Hvordan sikrer man, at det ikke regner ind i fugen mellem regel og betonvæg?

R roberob sagde:
Hvordan får man det tæt, så det ikke regner ind i samlingen mellem regel og betonvæg?
Blev 5mm pallningsbricka og fugeskum

• Trævinkel ramme monteret med fogskum og en 5mm skive.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.