Hvad er det du undrer?
Det er vel ca. 100 mm beton og armering. Så frem med en motorsav og diamantklinge og kør på.
Husk at skære nogle cm, så du slipper for at stå og bøvle med det når du skal placere dem med gravemaskinen eller tilsvarende.
Det er vel ca. 100 mm beton og armering. Så frem med en motorsav og diamantklinge og kør på.
Husk at skære nogle cm, så du slipper for at stå og bøvle med det når du skal placere dem med gravemaskinen eller tilsvarende.
Selve kapningen er vel en bagatel men det kommer ikke til at blive godt. De vil med største sandsynlighed give efter. Der er hjørnestøtte og de er ordentligt forstærkede med mere armering og større fødder.
Der findes færdige som er vinklet til hjørner.
https://www.benders.se/sortiment/in...stod-horn/?model=2871007a#goto-artnr-2871007a
Jeg har sat sådan nogle hjørner.
En gang har jeg skåret en lige L-støtte til et hjørne på grund af forkert levering.
Det er ikke let at skære flot 45 grader med en håndholdt betonsav, men det blev hæderligt og på et sted, så det ikke kom direkte i synsfeltet.
Jeg var vel ikke rigtig tilfreds, men kunden mente, at det var acceptabelt og godkendte arbejdet.
Kunden fik to valg
1. bekoste/hente en ny L-støtte (kunden havde selv bestilt L-støtterne).
2. vi gør et forsøg på at skære en lige støtte til en hjørnestøtte.
Så konklusionen er ja, det går, men det er ikke super nemt....
https://www.benders.se/sortiment/in...stod-horn/?model=2871007a#goto-artnr-2871007a
Jeg har sat sådan nogle hjørner.
En gang har jeg skåret en lige L-støtte til et hjørne på grund af forkert levering.
Det er ikke let at skære flot 45 grader med en håndholdt betonsav, men det blev hæderligt og på et sted, så det ikke kom direkte i synsfeltet.
Jeg var vel ikke rigtig tilfreds, men kunden mente, at det var acceptabelt og godkendte arbejdet.
Kunden fik to valg
1. bekoste/hente en ny L-støtte (kunden havde selv bestilt L-støtterne).
2. vi gør et forsøg på at skære en lige støtte til en hjørnestøtte.
Så konklusionen er ja, det går, men det er ikke super nemt....
Undrer om det blir godt. Tænkte at måle på et som er skævskåret original og skære efter det.R Robin Wahlman sagde:
Ja tænkte mere på om de passer i hjørne mod hjørne og vil fylde op med masse og vil nok ikke kunne ses hverken indefra eller udefra. Hørt en del som svejser dem sammen, hvordan det nu kan gøres.wildeside sagde:
Der findes færdige, som er vinklet til hjørner.
[link]
Har sat sådan nogle hjørner.
En gang har jeg skåret en ret l-støtte til et hjørne pga. forkert levering.
Det er ikke let med en håndholdt betonsav at skære 45 grader pænt, men det blev nogenlunde og på et sted, så det ikke endte direkte i fokus.
Jeg var ikke helt tilfreds, men kunden syntes, det var acceptabelt og godkendte arbejdet.
Kunden fik to valg
1. betale/hente en ny L-støtte (kunden havde selv bestilt L-støtterne).
2. vi gør et forsøg på at skære en ret støtte til en hjørnestøtte.
Så konklusionen er, at ja, det kan lade sig gøre, men det er ikke super nemt....
Siden undrer jeg, om nogen har erfaring med at løfte L-støtterne med for eksempel talje, men nogen som har set en slags stativ til talje?
Tænker du at skære hele støtten (dvs hele vejen op), eller kun skære bunden?
Den der støtte burde veje 1.5-2 ton cirka? Giv dig ikke i kast med at løfte det selv, få hjælp af en rigtig maskine. Det er smertefuldt for både pengepungen og kroppen at tabe det.
Den der støtte burde veje 1.5-2 ton cirka? Giv dig ikke i kast med at løfte det selv, få hjælp af en rigtig maskine. Det er smertefuldt for både pengepungen og kroppen at tabe det.
Ja nej, kun i bunden, så jeg kan sammenføje dem 90 grader. Planen er kun at løfte omkring 10 cm, så jeg kan flytte dem. 1440 kg vejer de.P PatrikJo sagde:
Du er altså ude efter en rullbar stillads, der skal klare 1.5 ton på ujævnt underlag?
Hvis du ringer rundt lidt, kan du finde nogen, der løfter det der på stedet for nogle tusindlapper. Så slipper du for at fundere over, hvordan du skal løfte, og undgår risikoen for, at du eller nogen anden bliver flad.
Hvis du ringer rundt lidt, kan du finde nogen, der løfter det der på stedet for nogle tusindlapper. Så slipper du for at fundere over, hvordan du skal løfte, og undgår risikoen for, at du eller nogen anden bliver flad.
Vil du være sikker på, at det bliver godt? Eller vil du bare have dem der for syns skyld?
Lyt til Carbonara "Selve afskæringen er nok en bagatell, men det kommer ikke til at blive godt. De vil højst sandsynligt give efter. Der findes hjørnestøtte, og de er grundigt forstærket med mere armering og større fødder."
Det vil bestemt være meget dyrere at udskifte hjørnet med afskårne L-støtter end at gøre det rigtigt fra starten, men det er måske ikke din omkostning? Jeg vil også påstå, at det er en skjult fejl (med afskårne L-støtter), så risikoen for at skulle betale også efter, at huset er solgt, forbliver i 10 år...
Lyt til Carbonara "Selve afskæringen er nok en bagatell, men det kommer ikke til at blive godt. De vil højst sandsynligt give efter. Der findes hjørnestøtte, og de er grundigt forstærket med mere armering og større fødder."
Det vil bestemt være meget dyrere at udskifte hjørnet med afskårne L-støtter end at gøre det rigtigt fra starten, men det er måske ikke din omkostning? Jeg vil også påstå, at det er en skjult fejl (med afskårne L-støtter), så risikoen for at skulle betale også efter, at huset er solgt, forbliver i 10 år...
Helst ville jeg have et stillads lignende en I-ballk, så man kan zik-zakke L-støtterne. Med andre ord flytter man dem lidt ad gangen, og vi taler om 3-4 meter. Jeg løfter sådanne vægte på arbejdet hver dag, så den del bekymrer jeg mig ikke om. Ja, man kan nok få nogen til at stille dem på plads for en billig penge, men det ville være sjovt at klare det selv.P PatrikJo sagde:Du er altså ude efter en rullbar stillads, der skal klare 1.5 ton på ujævnt underlag?
Hvis du ringer lidt rundt, får du fat på en, der løfter det der på stedet for et par tusindlapper. Så slipper du for at tænke over, hvordan du skal løfte, og slipper risikoen for, at du eller nogen anden bliver flad.
Jo, jeg skal sætte dem på det rigtige sted, og det handler om mig. Jeg har kigget på lignende med hjørner, men de har samme bredde, og jeg forstår ikke rigtig, hvorfor de skulle have nedsat holdbarhed. Jeg kender dem, der har skåret højden på dem, og hvor leverandøren ikke har haft nogen indvendinger, og det er gået fint. Jeg må nok ringe til dem og høre.lunnabo sagde:
Vil du være sikker på, at det bliver godt?
Eller vil du bare have dem der for syns skyld?
Lyt til Carbonara
"Selve skæringen er vel en bagatel, men det bliver ikke godt. De vil med stor sandsynlighed give efter. Der findes hjørnestøtter, og de er ordentligt forstærkede med mere armering og større fødder."
Det vil helt bestemt være meget dyrere at udskifte hjørnet med skårede L-støtter end at gøre det rigtigt fra starten, men det er måske ikke din omkostning?
Jeg vil også påstå, at det er en skjult fejl (med skårede L-støtter), så risikoen for at skulle betale også efter huset er solgt, findes i 10 år...