Hej nu skal jeg udvide min terrasse, som skal være L-formet.
Nu har jeg tegnet terrassen op, men er gået i stå med bærelinjen.
Begge bærelinjer skal fastgøres til væggen.
Jeg vil have, at plankerne skal gå i samme retning på begge planer.
Hvordan løser jeg bærelinjen for at opnå dette?
3D model af en L-formet terrasse med træbjælker og understøttende søjler. Viser planer for bærende bjælker der skal fastgøres til en væg.

Gør man på følgende måde?
At man sætter 2 stk. regler mod væggen.
Trækonstruktion mod væg med to bjælker, monteret som beskrevet, over lyserød og blå isolering.

Jeg har lavet en lille skitse over princippet for at bygge et L-formet terrasse. Håber det hjælper.
Skitse af L-formet terrassebænkstruktur med bjælker i et netmønster for DIY-byggevejledning.

• Synes
CM1234
  • Laddar…
Jo, men hvordan fastgør du bærerlinjen mod den respektive væg?

3D-model af træstruktur til terrassebyggeri, inklusive træbjælker og betonfundamenter med mål.

Det afhænger af, hvordan væggen er bygget. Men kraftige franske skruer, der går ind i bagvedliggende vægregler, plejer at fungere.

Gør man på følgende måde?
Bærlinerne er røde.
Rødt bærende bjælkesystem under gulv, med grønne bjælker fastgjort med beslag til væg og hinanden. Spørgsmål om brug af bjælkesko direkte mod væg.
Eller er det nok med bjælkesko direkte mod væg?
Ramme med røde bjælker og metalbeslag, muligvis en konstruktion til en terrasse eller et gulv.

Hvis du har et ældre hus med en massiv plankevæg, kan du sætte bjælkesko direkte mod facaden (med tilstrækkeligt lange skruer), ellers ikke.

S
Ingen bærlinjer direkte mod væg, en afstand på ca. 2 cm luft skal der være, eller bjælkesko som det siges.

S skutten11 sagde:
Ingen bærbjælker direkte mod væggen, en afstand på ca 2 cm luft skal der være eller balksko som det siges
Hvordan begrunder du det?

S
Lort imellem, og det vil rådne i panelen, men ikke bærbjælken, som er trykimprægneret, dette er en klassiker i forkert montering af bærbjælker.

Er dette korrekt?
Trægulvstruktur med røde bærende tværbjælker og metalbeslag, ved siden af en hvid væg, spørger om opbygningens korrekthed.

Det er mange gange ikke nødvendigt at fæste en bærende bjælke i facaden. Den kan stå på sokler, og krydsende sekundærbærende reglar kan fæstes med bjælkesko i facadepanelet. Men der er situationer, hvor det er nødvendigt, og en montering med afstandsstykker er uhensigtsmæssig pga væggens konstruktion. Jeg er enig i, at det da kan være passende at beskytte vægtilslutningen med en blik. Meget afhænger også af facadepanelets kvalitet og overfladebehandling.

Med hensyn til TS seneste billede gentager jeg, hvad jeg skrev tidligere: Bærende bjælker kan kun fæstes med bjælkesko i væggen, hvis væggen tåler de fastgørelser. Det gør en plankevæg, men ikke alle regelvægge.

S
Uanset hvad bjælken ligger mod, så bliver der skidt og fugt imellem. En terrasse skal ikke være fastgjort til huset, den skal leve sit eget liv og ikke trække i huset, når de bevæger sig. Nogle gange går det ikke godt, det afhænger af forudsætningerne. Så gælder det om at få en afstand, hvis der er noget indenfor panelet at trække i med franske bolte, så læg nogle store galvaniserede skiver som afstandsstykke eller bjælkesko.

• Model af terrassekonstruktion med bjælker fastgjort til et hus. Tekst markerer behovet for en 2 cm afstand mellem bjælker og væg for at undgå fugt.
Jeg er enig i, at tilbygninger generelt ikke bør være fastgjort til huset, man bør altid have en bevægelsesfuge. Tilbygninger (inklusive terrasser) har en anden fundering som kan medføre uønskede trækkræfter. Det bedste er derfor, at terrassen ikke er fastgjort til huset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.