Jeg har nogle ting, som jeg skal købe.

klinker, fliser, maling, døre med karm m.m., gulve

Skal jeg købe alt på byggmax eller er der nogle gode anbefalinger?
Behøver ikke være unødvendigt god kvalitet, men den skal være tilstrækkelig

Meget taknemmelig for hjælp her, da jeg er helt grøn

/J

Vi har lagt meget byggmax parketgulv og er tilfredse med det, synes også at deres olie maling fungerer ganske udmærket

ahh ok, det lyder godt :D nogen ide om de andre ting?

/J

kakel og klinker samt indendørsfarve (Nordsjö) plejer jeg at købe hos Hornbach, synes at de har gode priser på byggematerialer generelt

Er der et godt sted, hvor man kan købe indedør med karm til en god pris? Søger en almindelig glat dør. Tror den skal være 80. De døre jeg har i dag er omkring 82 cm.

Bauhaus plejer at have rimelige priser på indvendige døre. Jeg har købt et par lidt finere indvendige døre (skulle være ligesom de eksisterende) fra GK door, definitivt ikke billigt. Men superkvalitet. Det var til et badeværelse, så det blev kritisk at montere karmen. Købte så karm hos Bauhaus. Snedkeren var overrasket over, at Bauhaus karme var af så god kvalitet. Han sagde, at karme ofte laves af så dårligt træ, at man må rette og spænde karmen for at den ikke skal blive skæv.

Hornbach og Bauhaus er ret billige ligesom Byggmax, selvom jeg synes Hornbach har bedre gulve end Byggmax.

Personligt er jeg meget tilfreds med alt, hvad jeg har købt fra Byggmax, selvom det er "budget".

En sidste ting, som kan være værd at nævne, selvom du ikke spurgte om det... det er træværkskvalitet... Hvad jeg har hørt, så køber alle deres træ fra samme sted, hvilket betyder, at træet hos Byggmax og andre steder har samme kvalitet!

En kedelig ting er, at byggmax er den eneste, der har gode internetbilleder/sortiment. Besværligt når man skal køre rundt til 1 million steder :D

Det jeg skal have nu er (hvad jeg tror)
* Ekgulv 3 stav til en lejlighed på 79 kvm
* Hvid farve som skal være en slags køkkenfarve i hele lejligheden så det er let at vaske af (ja ved, mærkeligt men jeg har børn som leger med sylt fingre, og ja i hele lejligheden :D )
* 5 døre med karme
* klinker samt fliser til et toilet på ca. 6 kvm, gulvvarme og spots i loftet
* køkken men det tager jeg fra ikea :D

ååå, jeg må finde materialer til alt dette har også en anden lejlighed, hvor jeg vil tætne 2 vægge, 1 med skydedør der går ind i væggen (forslag?) samt lukke en åbning, fliser klinker til et lille toilet på 2 kvm + male hele lejligheden hvid

Jeg har nok at lave helt klart

/J

andeb sagde:
En sidste ting som kan være værd at nævne, selvom du ikke spurgte om det... det er kvaliteten af træet... Hvad jeg har hørt er, at alle køber deres træ fra samme sted, hvilket betyder, at træet på byggmax og andre steder har samme kvalitet!
Alt træ fra samme sted?
Så der findes kun et savværk altså?
Dette falder jo på sin egen urimelighed.

Jeg køber alt træ hos min lokale byggemarked, årsagerne er flere:
-Jeg får det jeg vil have buntet og hjælp til at læsse det på min trailer.
-Bedre kvalitet, sjældent med vridne eller skæve regler.
-Sidst men ikke mindst så er han generelt billigere på alt træ end Byggmax.

Dog køber jeg meget andet på Byggmax og er tilfreds med disse produkter.

Gabbe1; Må jeg spørge, hvilken lokal byggemarked du bruger, og har du nogen form for aftalerabat?
Jeg er i gang med at jagte priser i Västra Götalandsregionen, og når det kommer til listepriser, der findes "offentligt", er BM, Hornbach, Bauhaus og Cheapy dem, der ligger klart lavest på standardprodukter.

Forbo sagde:
Gabbe1; Må jeg spørge hvilken lokal byggevareforhandler du bruger, og har du nogen form for aftalerabat?
Jeg er i gang med at jagte priser i Västra Götalandsregionen, og når det kommer til listepriser, der findes "offentligt," er BM, Hornbach, Bauhaus og Cheapy dem, der ligger klart lavest på standardprodukter.
For at undgå anklager om reklame, så sendte jeg netop PB til dig.

Min lokale XL-byg viste sig at være billigere på træ end Byggmax, desuden er det meget tæt på ... lidt irriterende at indrømme det, når man har kørt flere kilometer til Byggmax i flere år, jeg må prøve at retfærdiggøre det hele med at det måske ikke har haft samme pris hele tiden ... eller noget ... men kig gerne rundt lidt lokalt, inden I drager til byggmax.

Så sandt at der findes lokale savværker men hvad jeg hørte fra en byggevirksomhed i Stockholmsområdet er at "alle" køber deres tømmer fra samme sted... hvor det er, ved katten og hvordan det fungerer, ved jeg endnu mindre om....

Hvad angår priserne, så sagde han, at han troede, at Byggmax havde deres indkøb på en anden måde... det virkede som om, de havde forhandlet sig til en fast pris, mens andre byggemarkeder har en variabel pris, hvilket så kan gøre, at eksempelvis XL-byg får tidvis billigere pris end Byggmax... som jeg så forstår det, køber tømmeret fra samme sted!

Aha, bedst at lægge et lager op inden bygge sommeren da :-)

Hvis man skal købe meget træ på én gang, kan man som regel forhandle pris med den lokale byggemarked, så kommer de nok under Byggmax pris, og sikkert med bedre kvalitet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.