Hvis man ikke vil have kondens i en krybekælder, skal den vel ventileres meget = mange åbninger, så det næsten bliver præcis samme luftfugtighed som udenfor?
Alternativt kan man have en skorsten, der går ned i grunden, og at man fyrer lige så meget som de gjorde i begyndelsen af det forrige århundrede for at holde kondensen væk med varmen.
Eller også lukker man alle åbningerne og sætter en affugter, for der kan jo være grundvand lige under grunden, der stiger op. (Det behøver jo ikke at være sådan, at den fugtige luft altid kommer gennem åbningerne mener jeg).
Tryghedsvagten er vel en anden mulighed, en varmeslynge på bjælkelagets underside, som varmer op.