Jeg har ingen krybekælder, men er interesseret i, hvad der er fordele/ulemper ved en udeluftsventileret og indeluftsventileret krybekælder, mest generelt.

Mvh
BLA
 
Udeluftsventileret kan få problemer om sommeren, når det er varmt udenfor og koldt i kælderen. Fugten stiger, og det kan skabe kondens.
 
Hvis man ikke vil have kondens i en krybekælder, skal den vel ventileres meget = mange åbninger, så det næsten bliver præcis samme luftfugtighed som udenfor?

Alternativt kan man have en skorsten, der går ned i grunden, og at man fyrer lige så meget som de gjorde i begyndelsen af det forrige århundrede for at holde kondensen væk med varmen.

Eller også lukker man alle åbningerne og sætter en affugter, for der kan jo være grundvand lige under grunden, der stiger op. (Det behøver jo ikke at være sådan, at den fugtige luft altid kommer gennem åbningerne mener jeg).

Tryghedsvagten er vel en anden mulighed, en varmeslynge på bjælkelagets underside, som varmer op.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.