Mit tagudhæng på 50 cm lavet af 20 mm råspont føles ikke super stabilt synes jeg? Holder det til betonsten og sne og at man går på det?
Eller plejer man at have en slags støtte? Råsponten stikker jo bare ud over den sidste tagspær.
Eller plejer man at have en slags støtte? Råsponten stikker jo bare ud over den sidste tagspær.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 indlæg
Vi har ikke andet end vindskeder på vores gavludspring, og det er mindst 50 cm, og huset har stået siden 71.
Senest redigeret:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 713 indlæg

Type 55cm, holdt godt i 50år.
Det ville ikke have skadet med lidt kraftigere råspont... men hvis du vil stive det lidt af, er det nemt gjort; hvis dine bæring er 25mm tykke, så kan du skrue kraftige brædder 32mm tykke ca 30mm over bæringen bare så betonpannens klods får plads. Over de to sidste spær og ud mod vindskiven. 4-5 rækker i bunden, hvor belastningen er størst - bliver stærkt og godt!
Lød som en smidig løsning.S Spikrätaren sagde:Det ville ikke have skadet med lidt kraftigere råspont... men hvis du vil stive det lidt af, er det let gjort; hvis dine bærselter er 25mm tykke, kan du skrue kraftige brædder 32mm tykke ca. 30mm over bærselterne, bare så betontagstenens klods får plads. Over de to sidste spær og ud mod vindskiven. 4-5 rækker i bunden, hvor belastningen er størst - bliver stærkt og godt!
Præcis sådan gjorde jeg. Så vindskede udenpå, det sætter du sandsynligvis også.M Martin Lj sagde:
Jeg har Benders carisma, som er 10-20% tungere end almindelige to-kopede betonfliser, så at du har betonfliser spiller heller ingen rolle.
Klik her for at svare