N
Hej.
Har sat OSB oppe på gavlspidserne nu.
Synes det ville have været smart at kunne sætte gipspladerne fast midt på også, altså mellem 2 regler.
Men burde gipsskruen ikke være meget kort? fx 24mm (11 mm OSB + 13 mm gips), ellers kører jeg jo skruen i plastikken og lige ud i "luften" = obra.

hvorfor ikke trække dem i reglerne med forskudte samlinger kontra osb:n?

M
Nu er det lidt sent måske, men plejer man ikke at sætte:

'yttervägg' | plast | regel | osb | gips

så du har et installationsrum på 45mm bag OSB'en? Så slipper du præcis det problem, du taler om, specielt fordi du sandsynligvis vil have diverse gennemføringer til stikkontakter og andet i væggen?

25mm tapeindpakket gipsskruv findes blandt andet hos Beijer bygg. Ret svært at få fat i ellers, jeg måtte købe en kasse med 4 slags skruer for at finde 20mm skruer til gips.

S
Micke64 sagde:
Nu er det lidt sent måske, men plejer man ikke at sætte:

'ydervæg' | plast | regel | osb | gips

så du har en installationsplads på 45mm bag OSBn? Så slipper du præcis det problem, du taler om, specielt fordi du sandsynligvis vil have diverse gennemføringer til stikkontakter og andet i væggen?
nej det er begyndt med for nogle år siden. og alle gør ikke sådan

Dr Fozz sagde:
25mm bandet gipsskrue findes på blandt andet Beijer bygg. Ret svært at få fat på ellers, jeg måtte købe en kasse med 4 slags skruer for at finde 20mm skrue til gips.
Præcis, 25mm bandet skrue findes...

SBH sagde:
nej det begyndte for nogle år siden. og alle gør ikke det
De burde. Det synes i hvert fald jeg som elektriker. ;)

//Patrik

S
Patrik_Hed sagde:
Dom burde. Det synes i hvert fald jeg som elektriker. ;)

//Patrik
hvorfor skal I altid have det så let? :p

• Synes
David-O
  • Laddar…
Jarmo-dialekt: Rigtige mænd behøver ingen installationsrum. De sætter deres dåser og rør direkte i rockwollen med bar overkrop. Og de håndskruer alle plader uden nogen skruemaskine. Osb+gips? Råspont direkte og håndsav alle planker med sløv fukssvans. Skide fjolser!
Haha, nej men seriøst, installationsrum ville spare en del arbejde, og 25mm båndet findes på beijer som sagt, men så skal man kunne lide sit byggeri for det koster, alt på beijer koster en formue hvis man ikke har gode rabatter.
Kigget rundt på nettet om det findes at bestille hjem?

På samme tema, hvor stort problem er nogle huller i diffusionsspærren typ for gardinstang nogen tavle mm?

Plasten plejer jo ellers at flytte sig. Så skruer man igennem den, så sidder skruen jo stadigvæk fast i plasten. Det er nok snarere et "problem", når man fjerner en skrue, der har været på plasten og gnedet.

Synes det er meget unødvendigt fnidder rundt om dette med plast. Bare nu på seneste år som vi skal have plast overalt xD

N
Tak for alle de hurtige svar...
Dette er i garagen = vil have al el synlig og let tilgængelig ved e.v ændringer.
Er det ingen fare at køre gennem plasten, så kører jeg med almindelig længde på gipseskruen, tænkte ellers det havde været godt at undgå at punktere den.

N
Goteborg sagde:
hvorfor ikke trække dem i reglerne med forskudte samlinger kontra osb:n?
Jo det er det jeg mener, Jeg har jo cc 60 og skruer der, men hvis jeg vil sætte skruer på 30, ender jeg i "luften" men det er måske meningsløst og skrueløseri i den højere skole ....

120 gips skruvar man med et afstand på cc 60, og 90 gips på cc 45.
Man plejer også at sætte et par skruer mellem skruerækkerne i loftet, bunden og samlingerne.

Alt andet er overkurs, og skaber bare mere arbejde.

SBH sagde:
nej, det begyndte for et par år siden. og alle gør ikke det
For nogle år siden????? 30 år siden vi byggede nyt, og da var det standard!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.