Har planer om at lægge gummimåtter i garagen med plade uden underliggende isolering, da jeg vil bruge garagen som gym. Jeg vil alligevel have mulighed for i nødstilfælde at kunne køre bilen derind. Problemet er jo så, at gummimåtten er tæt, og der er risiko for, at fugt vil samle sig under måtten. Jeg tænkte derfor først at lægge en platonmåtte inden gummimåtten. Spørgsmålet er så, om den vil kunne klare punktbelastningen fra bilen, samt belastningen fra træningsudstyr. Og klarer den, at man taber en stang med 150kg ved eksempelvis dødløft?
Er der nogen, der har styr på, hvad en platonmåtte kan klare? Gummigulvet, der er tænkt at ligge på platonmåtten, er i form af puslespilsmåtter 8mm tyk.
Er der nogen, der har styr på, hvad en platonmåtte kan klare? Gummigulvet, der er tænkt at ligge på platonmåtten, er i form af puslespilsmåtter 8mm tyk.
Det vil ikke fungere. Gummimåtte lyder for blødt, så punktbelastningen vil blive for stor. Jeg tror ikke, at du overhovedet vil kunne gå på gulvet, uden at gummimåtten bevæger sig for meget. Hvis du lægger gulvspån på platonen og derefter gummimåtten, vil det fungere.T Tomainen sagde:Har planer på at lægge gummimåtter i garagen med plade uden underliggende isolering, fordi jeg vil bruge garagen som gym. Jeg vil alligevel have mulighed for i nødstilfælde at kunne køre bilen ind der. Problemet er jo så, at gummimåtten er tæt, og risikoen for, at fugt vil samle sig under måtten. Jeg tænkte derfor først at lægge en platonmåtte inden gummimåtten. Spørgsmålet er så, om den vil kunne klare punktbelastningen af bilen, samt belastningen fra gymudstyr. Samt klarer den, at man taber en stang med 150kg ved for eksempel dødløft?
Har nogen styr på, hvad en platonmåtte kan klare? Gummigulvet, som er tænkt at ligge på platonmåtten, er i form af puslespilsmåtter 8mm tykke.
Klik her for at svare