Hej,
Har et 110V stik til barbermaskine, fabrikat SCHUPA.
Vil nu opdatere til et almindeligt 220V stik.
Har spurgt min elektriker, og han "mener at huske", at han har set et sådant ombygningssæt, men ved ikke, hvor man kan få fat i det!
Er der nogen derude, som ved hvor man kan få fat i en sådan indsats, som passer i eksisterende "dåse",
så ville jeg være meget taknemlig for en kontakt!
Mvh
Finn Olsen
Bagved sidder vel en transformator? Hvis du fjerner transformatoren og stikkontakten og sætter en almindelig stikkontakt i stedet, er problemet vel løst. Har jeg overset noget?
Problemet er, at en almindeligt indfældet stikkontakt ikke passer i dåsen, den er speciel til barbersokkel med transformator.
Muligvis kan man sætte en udenpåliggende (firkantet, på grund af størrelse på dåse) over det hele, men det bliver muligvis kukkel med tætningslag osv...?
I et badeværelse med en sådan barberingsstik kan man nok antage, at tætningslaget har spillet sin rolle...
Udover dette skal man afklare, om stedet hvor dette stik sidder er egnet/godkendt til et eludtag. Absolut mindste krav er, at der findes et fejlstrømsrelæ, men der er også krav i forhold til bruser/badekar.
Problemet er, at en almindelig indfældet stikkontakt ikke passer i dåsen, den er speciel til barberingsstik med transformator.
Måske kan man sætte en udenpåliggende (firvejs, pga. størrelse på dåse) over dem alle sammen, men der bliver måske kukkel med tætningslag osv...?
Hvad er dimensionerne på apparatdåsen bagved? En almindelig 2-vejs stikkontakt med sådanne beslag, der spænder ud mod siderne i apparatdåsen?
Hej,
Tak for responsen!
Billedet viser pladsen, hvor transformatoren sidder.
Indermålene på dåsen er 90*60mm
Kontakten sidder på et toilet.
HPFI-afbryder findes, og en komplettering med jordforbindelse skal selvfølgelig gøres!
På et "almindeligt"-vægudtag er den dækkende overflade ca. 100*80mm, så jeg vil prøve
om det er muligt at tilpasse fastgørelsen til den eksisterende dåse.
Hej,
Tak for responsen!
Billedet viser pladsen, hvor transformatoren sidder.
Indermålene på boksen er 90*60mm.
Kontakten sidder på et toilet.
Fejlstrømsafbryder findes, og en komplettering med jordforbindelse skal selvfølgelig gøres!
På en "almindelig"-vægkontakt er den dækkende overflade ca. 100*80mm, så jeg vil prøve
om det går at tilpasse fastgørelsen til den eksisterende boks.
[billede]
Kan jo ikke være nogle problemer, bare bruge tagene man skruer ind og som trykkes ud i væggene på apparatboksen, i stedet for skruer i skruehullerne.
Hej alle,
Det er nok løsbart, men mit spørgsmål var egentlig om nogen har kendskab til hvor
det er muligt at købe en færdig indsats, ville være rart at slippe for specialløsninger!
Hej alle,
Det er nok løsbart, men mit spørgsmål var egentlig om nogen har viden om hvor
det er muligt at købe en færdig indsats, ville være rart at undgå specielle løsninger!
Det er vel ingen specielle løsninger at skrue fast et udtag?
Hej alle,
Det er nok løsbart, men mit spørgsmål var egentlig om nogen har kendskab til hvor
det går at købe en færdig indsats, ville være rart at slippe for at have specialløsninger!
Står overfor præcis samme dilemma, fandt du nogen løsning?