Jeg står i begreb om at lave ret store ændringer i planløsningen i det nyindkøbte hus. På billedet nedenfor viser jeg tre vægge, jeg vil fjerne, samt et stort stykke bjælkelag for at bygge en trappe til overetagen.

De tre stykker, der skal fjernes (310+225+140 cm), skal selvfølgelig fjernes fra bærende vægge. Væggene er ligesom de andre indervægge i huset, men der er sokkelbjælker i betonen for netop disse indervægge. Derudover skal hele rummet med røde streger over fjernes, da trappen til overetagen skal placeres der. På det nederste billede har jeg tegnet, hvordan jeg har tænkt mig at erstatte væggene med en stålbjælke, som man "hænger" i udskæringer i de eksisterende vægge.

Dimensionen på bjælkerne har jeg ingen anelse om, hvor meget skal de bære? Jeg er kommet så langt, at jeg har indset, at det er bærende vægge, og at det ikke bare er at tage fat med forhammeren...

Jeg ville gerne have nogle tips og kommentarer, jeg forstår, at jeg har brug for at kontakte en konstruktør for at fikse dette, men det skader ikke at være godt informeret, inden man går i gang. Hvis nogen har et navn på en skånsk konstruktør (gerne sydvestskåne), som man kan anbefale, så ville det heller ikke være dårligt.

Taknemmelig for al hjælp!!

• Byggeplan med tre vægge til fjernelse markeret i plantegning og erstatning med stålbjælke, rødskravering viser nyt trapperum.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.