Jeg tænkte på at bygge hylder i et klædeskab med konstruktionskrydsfiner og 45x45 reglar. Lyder det som et godt materialevalg? Var først inde på at bygge alt i MDF, men jeg vil gerne holde omkostningerne lidt nede.

Jeg har bygget lagerhylder på den måde, og med osb som bagstykker. Meget robust og rimeligt prisvenligt.
Det er dog ikke noget for finsnedkeri, det er lidt rå følelse over det.
I en klædegarderobe ved jeg fan'me ikke, om det føles rigtigt, men vi er alle forskellige :)

schmakita sagde:
Jeg har bygget opbevaringshylder på den måde, og med osb som bagstykker. Virkelig robust og rimeligt prisvenligt. Det er dog ikke noget for finsnedkeri, der er lidt rough følelse over det. I en tøjgarderobe vetefan om det føles rigtigt, men vi er alle forskellige :)
Ja, jeg tænkte lidt industriel følelse i garderoben med denne idé, så der passer jo det rå look virkelig godt!

Jored sagde:
Ja, jeg tænkte lidt industrifølelse i garderoben med denne idé, så der passer det rå look skide godt!
Så siger jeg bare: KØR!
Glem ikke billeder, når du er færdig :thumbup:

• Synes
Jored
  • Laddar…
Undrer om du behøver have 45x45 ssom støtte under krydsfineren. Den er stærk nok til at hvile på sidelister. Garderoben er vel kun 600 bred? Hvis du lægger din jernbrynje på nederste plan så fungerer det!

• Synes
Jored
  • Laddar…
Ja, 45x45 lyder overkill. Selv om du vil have den rå følelse, vil det se temmelig klodset ud. Skal det se industrielt ud, kan du vel lave sidelister eller konsoller af gammelt vinkeljern og lægge hyldepladerne på?

Industrifølelse i al ære, men vil man virkelig risikere en splint under neglen, når man rækker ud efter rene underbukser?

Hvis du ikke har tænkt dig at lakere eller male krydsfaneren, vil den afgive ret mange splinter. Der findes jo hylder, der består af limtræ med masonit på begge sider, både splintfrit og industrielt.

Ellers beskytter overfladen på osb mod splinter, men kanterne er i stedet meget splintrende.

Jeg byggede hylder af krydsfiner til vores garderober og lavede lister, som hylderne kan ligge på, af spild fra pladerne. Synes selv det blev godt.
Hyller af krydsfiner i et skab med forskellige tallerkener, skåle og tekander stablet pænt på hylderne.

• Synes
Fbygg og 3 andre
  • Laddar…
AskeHolst sagde:
Jeg byggede hylder af krydsfiner til vores garderober og lavede lister, som hylderne kan ligge på, af rester fra pladerne. Synes selv det blev godt.
[billede]
Har du porcelæn i garderoben? Hvad har du i vitrineskabet? Underbukser? :)

• Synes
Micke_vb
  • Laddar…
AskeHolst sagde:
Jeg byggede hylder af plywood til vores garderober og lavede lister, som hylderne kan ligge på, af resterne fra pladerne. Synes selv det blev godt.
Flot! Er listerne skåret i mindre dele? Eller er de bøjede? Med dampbøjning i så fald?

Jeg får idéer her til en spisekammerombygning...

Norrhyttan sagde:
Har du porcelæn i garderoben? Hvad har du i vitrineskabet? Underbukser? :)
Det var en klædesgarderobe, før vi købte huset, men da vi nu har spisestue der, føltes underbukser lidt mærkeligt ;-)

-RB- sagde:
Flot! Er listerne skåret i mindre dele? Eller bøjede? Med basning i så fald? Jeg får idéer her til en skabsrenovering...
Plywoodpladerne fik lidt kærlighed med håndoverfræseren, men nu var TS' spørgsmål jo om konstruktionsfiner, jeg brugte birkefiner som nok er lettere at få en flot kant på. Plywoodhylde med afrundede kanter monteret på væg, skruet fast med metalklemme. Bjørketræ brugt til en elegant kantfinish, giver spisekammerfølelse.

Og ja, det er lidt skabsfølelse... Lille oplyst skab med hylder fyldt med tallerkener og skåle, en lille stige og et blåt spiseområde ses i rummet ved siden af.

• Synes
MultiMan og 1 anden
  • Laddar…
AskeHolst sagde:
Jeg byggede hylder af krydsfinér til vores garderobeskabe og lavede lister, som hylderne kan ligge på, af rester fra pladerne. Synes selv det blev godt.
[billede]
Meget flot, men dette må være en finere variant af krydsfinér end konstruktionskrydsfinér? Den konstruktionskrydsfinér jeg har set plejer at have meget lav finish.

EDIT: Svaret på spørgsmålet kom mens jeg skrev.

Smart!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.