Hej,
Vi vil fjerne en væg for at åbne op mellem køkken og stue i vores lejlighed, som vi lige har købt (ej flyttet ind endnu), og har været i kontakt med bestyrelse og forvalter, som foreslog at hente konstruktions tegninger. Det er en ejendom fra århundredeskiftet og ældre tegninger.
Formentlig vil vi have brug for at tage en konstruktør ind for at se på dette, men vil gerne finde ud af, om man allerede nu kan se, om væggen er bærende eller ej.
Jeg kan også præcisere, at væggen, vi vil rive, allerede har en åbning til dør, så vi vil udvide/fjerne den resterende væg.
Jeg har meget svært ved at tyde denne, gør et forsøg, om nogen på dette forum kan tyde, om væggen er bærende eller ej. Se billede
Mvh
Leo
Vi vil fjerne en væg for at åbne op mellem køkken og stue i vores lejlighed, som vi lige har købt (ej flyttet ind endnu), og har været i kontakt med bestyrelse og forvalter, som foreslog at hente konstruktions tegninger. Det er en ejendom fra århundredeskiftet og ældre tegninger.
Formentlig vil vi have brug for at tage en konstruktør ind for at se på dette, men vil gerne finde ud af, om man allerede nu kan se, om væggen er bærende eller ej.
Jeg kan også præcisere, at væggen, vi vil rive, allerede har en åbning til dør, så vi vil udvide/fjerne den resterende væg.
Jeg har meget svært ved at tyde denne, gør et forsøg, om nogen på dette forum kan tyde, om væggen er bærende eller ej. Se billede
Mvh
Leo
Selvbygger
· Stockholm
· 8 221 indlæg
Har yderst svært ved at tro at denne væg skulle være bærende selvom det ikke er et "enkelt" sadeltagshus. Ikke mindst er den utrolig tynd på tegningen, kort og går ikke i en retning som virker bærende selvom man tager med at huset tilsyneladende er udbygget i etaper.L Leo999 sagde:Hej,
Vi vill rive en væg for at åbne op mellem køkken og stue i vores lejlighed som vi lige har købt (ikke flyttet ind endnu) og har været i kontakt med bestyrelsen og administratoren som foreslog at hente konstruktionsplaner. Det er en ejendom fra århundredeskiftet og ældre tegningsmateriale.
Tilsyneladende bliver vi nødt til at få en konstruktør til at kigge på dette, men vil gerne finde ud af om man allerede nu kan se om væggen er bærende eller ej.
Jeg kan også præcisere at væggen som vi vil rydde allerede har en åbning til en dør, så vi vil udvide / tage resten af væggen ned.
Jeg har meget svært ved at tyde denne, gør et forsøg om nogen på dette forum kan tyde om væggen er bærende eller ej. Se billede
Mvh
Leo
Men med gamle huse ved man selvfølgelig aldrig: Det kan være der står en kakkelovn på overetagen lige ovenover f.eks., så en konstruktør og inspektion inden man river er selvfølgelig at anbefale.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Bärande vägg i kök?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Beskriver disse konstruktions tegninger bærende vægge?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hjælp, er væggen bærende? Konstruktionsplaner findes
Skifte af bærende væg - tilladt at ændre i eksisterende konstruktions tegninger?
Bærende vægge uden konstruktions tegninger?
Byggematerialer & Byggeteknologi