Jeg er ude efter tegning over, hvordan man bygger en modul, der kan løftes i sin helhed. Dvs. jeg er ikke ude efter bare vægelementer, som man løfter på plads. Løfter man kun i gulvkassetten, eller skal væggene konstrueres på en anden måde end i et almindeligt vægelement? Tanken er at bygge en (eller to moduler mod hinanden), som skal fungere som midlertidig bolig nogle dage om ugen i nogle år. Derefter løfte modulerne til et andet sted og bruge dem som sommerhus.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Findes nok mange løsninger.
Kan løftes med traktor og pallegafler, så skal bunden være stiv, ikke blive som en banan.
Kan løftes med kran og stropper rundt om hele konstruktionen, kræver en høj kran for ikke at presse den øvre del af huset/taket sammen.
Byg gulv og vægge solidt og sæt løfteøjer oppe ved taket.
Begynd med en stålcontainer, der findes dem, der bor i sådanne også.
Køb et Älvsbyhus.
Protte
Kan løftes med traktor og pallegafler, så skal bunden være stiv, ikke blive som en banan.
Kan løftes med kran og stropper rundt om hele konstruktionen, kræver en høj kran for ikke at presse den øvre del af huset/taket sammen.
Byg gulv og vægge solidt og sæt løfteøjer oppe ved taket.
Begynd med en stålcontainer, der findes dem, der bor i sådanne også.
Køb et Älvsbyhus.
Protte
Ville det fungere at løfte en modul på typisk 8-10m længde med pallegafler så ville det være kanon.
Jeg er ude efter en løsning som ikke indebærer en masse metal som køler og skaber fugtproblemer.
Hvordan konstruerer man en stabil bundplade/gulv i træ?
Jeg er ude efter en løsning som ikke indebærer en masse metal som køler og skaber fugtproblemer.
Hvordan konstruerer man en stabil bundplade/gulv i træ?
Hvordan er det gået? Bygget nogen hytte?. Fik du fat i tegninger?
S StefanNn sagde:
Klik her for at svare