Medlem
· Västernorrland
· 97 indlæg
Er i gang med at sætte en 30m2-hytte op fra Lövånger. Som underlagstag har de sendt en kondensdug med. Hvordan i alverden monterer jeg den
?
Efter at have set rundt på nettet, ser jeg, at nogle siger, at dugen skal ligge på spærerne under taglægterne. Har allerede sømmet lægterne og tænkte at lægge dugen oven på dem, direkte under tagpladen. Virker det, eller skal jeg gøre det om og gøre det rigtigt?
Efter at have set rundt på nettet, ser jeg, at nogle siger, at dugen skal ligge på spærerne under taglægterne. Har allerede sømmet lægterne og tænkte at lægge dugen oven på dem, direkte under tagpladen. Virker det, eller skal jeg gøre det om og gøre det rigtigt?
Gør om, gør rigtigt. Jeg kan forestille mig, at det bliver lidt for mange huller i dugen ellers samt at taget gnider på dugen. Jeg ville nok have valgt at fastgøre dugen på eksisterende spær samt lægte op lidt mere (hvis du med tagspærene mener bærelekt) med 2" spær.
Medlem
· Västernorrland
· 97 indlæg
Fandt endelig producentens monteringsanvisning, og det skal gøres som du siger, bærelekten over dugen. Suk, syntes alting gik så forbandet godtRing sagde:
Men men, en rigtigt stor snedkerrum bliver det, når den bliver færdig
Klik her for at svare