hvad kan det skyldes, hvis man har kondens på ydersiden af dampspærren? altså ikke mod isoleringen men mod rummet. kan tilføjes, at jeg ikke har nogen varme tændt og det er -0 grader udenfor. det bliver dog varmt fra lamper m.m.
er rigtig bekymret over fugt, har jeg været under hele byggeriet og måske overreagerer over små ting, men det føles bedre at spørge end at spekulere.
er rigtig bekymret over fugt, har jeg været under hele byggeriet og måske overreagerer over små ting, men det føles bedre at spørge end at spekulere.
Ingen ekspert på fugt. Men sandsynligvis er din væg (plasten) kold, og når du tænder dine lamper og luften derinde varmes lidt op, så kondenserer fugten i luften på den stadig kolde plast.
Bør vel være omtrent som kondensen der dannes på vinduet i badeværelset, når man har taget et bad.
Bør vel være omtrent som kondensen der dannes på vinduet i badeværelset, når man har taget et bad.
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Det er altså et nybyggeri?
Så er det normalt med fugt, det kaldes byggefugt, og at den kondenserer mod ydervæggen, som er den koldeste overflade ser jeg som helt normalt.
Alt træværk behøver at tørre ud, også betonpladen (hvis du har sådan).
Jeg ville absolut have stillet en byggetørrer ind for at få temperaturen op indendørs til mindst +10°C og sørget for en slags ventilation.
Så er det normalt med fugt, det kaldes byggefugt, og at den kondenserer mod ydervæggen, som er den koldeste overflade ser jeg som helt normalt.
Alt træværk behøver at tørre ud, også betonpladen (hvis du har sådan).
Jeg ville absolut have stillet en byggetørrer ind for at få temperaturen op indendørs til mindst +10°C og sørget for en slags ventilation.
Jo er et nybyggeri, kondensen er nu mod indersiden af huset.
Havde tænkt, så snart jeg bliver færdig med den sidste isolering i kippen, at tænde for gulvvarmen og køre en affugter, inden jeg taper plastikken til. Jo, jeg har betonplade.
Tjekkede for sjov skyld reglarne med en fugtmåler i ugen, og den viste 12% stort set overalt.
Havde tænkt, så snart jeg bliver færdig med den sidste isolering i kippen, at tænde for gulvvarmen og køre en affugter, inden jeg taper plastikken til. Jo, jeg har betonplade.
Tjekkede for sjov skyld reglarne med en fugtmåler i ugen, og den viste 12% stort set overalt.
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Det er måske betonpladen, der står for det meste fugten da.
Hvor gammel er pladen?
Hvor gammel er pladen?
pladen støbte jeg for præcis 2 år siden.
Grundstött
· Halland
· 28 348 indlæg
Jo men så gør jeg præcis alting selv
og desuden et fuldtidsarbejde som jeg egentlig ikke har tid til
Har kun haft den dækket med presenning, begyndte at bygge huset nu til sommer
Har kun haft den dækket med presenning, begyndte at bygge huset nu til sommer
isolde: Har sat 50mm vestkystplade og 145mm isolering så plast
Jo det er nok sikkert som du siger når jeg begynder at tænke efter
skal forsøge at isolere det sidste i nocken og så tænde lidt for varmen i gulvet
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Kondens på utsidan av skafferidörr i källare
Fönster & Dörrar -
Upptäckt fukt/kondens på ångspärr och undrar om jag gjort rätt?
Isolering -
Kondens overside dampspærre plade
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Kondens på utsida ångspärr (mellan plast & isolering)
Isolering -
Kondens mellan ångspärr och spånskiva i tak - Kallvind
Tak & Vind