Hej

Har fået en komplettering på vores byggetilladelsesansøgning i Lunds kommune. Jeg har indsendt det, som de på hjemmesiden skrev, at de krævede, men nu vil de se konstruktionstegning og konstruktionsberegning på vores udestue, som skal hvile på et terrassegulv. Jøsses og suk.

Grunden til, at de ønskede dette, var fordi de har set en stigning i byggerier, der er underdimensionerede.

Jeg spurgte, om det var nok, at jeg sendte udestueproducentens mål og hans attest på, at udestuen følger Byggestyrelsens konstruktionsregler, men nej, de var nødt til at have en tegning - en simpel var nok...

Jeg er nu i gang med at ordne denne tegning, men min ven, som skal hjælpe mig, undrer sig over, hvad man plejer at have for cc afstand mellem tagbjælkerne og mellem gulvreglarne? Det er altså en udestue med kanalpladen tag og en kortside med glas-skydedøre, en med væg og en langside med glas-skydedøre og midterstolpe, som skal stå på terrassegulv, som kommer til at hvile på stolper. Målene er 5200x3700.

Meget taknemmelig for svar.
Med venlig hilsen M

SegerM SegerM sagde:
Jeg er nu ved at ordne denne tegning, men min ven, der skal hjælpe mig, undrer om, hvad man plejer at have for cc afstand mellem tagreglerne og mellem gulvreglerne?
600 mm er vel næsten Svensk Standard ifølge SIS.

• Synes
SegerM og 1 anden
  • Laddar…
Afhænger af tykkelsen på tagpladerne, tjek med producenten!

• Synes
SegerM
  • Laddar…
CC for tagspærene bestemmes af kanalplasten. Så kan du bruge svensk træ's lommeregner til at finde den passende dimension på træet ud fra spændvidde og hældning. Der kan du også få beregninger på terrassegulvet. Vi brugte deres beregninger i vores udestueprojekt.

• Synes
SegerM
  • Laddar…
A Anderscurl sagde:
Der kan du også få frem beregninger på trægulvet. Vi brugte deres beregninger i vores udestuer byggeri.
Og hvilke cc mål kom I frem til?

• Synes
SegerM
  • Laddar…
Diagram af tagmonteringsanvisning med plademål i mm og c/c afstand. Viser skruer og sektioner mærket B3, C6, C2 og mål mellem A og B.
Ifølge producentens monteringsvejledning for taget. Gulvet hos os blev en støbt plade. Så ingen CC på det.

• Synes
SegerM
  • Laddar…
A Anderscurl sagde:
[billede]
Ifølge producentens monteringsanvisning for taget. Gulvet hos os blev en støbt plade. Så ingen CC på det.
Hej, hvilken producent var dette? Vi skal have 32 mm kanalplast. Tusind tak!

Dette var fra skånska byggvaror. Samme som vi valgte. Jeg kunne godt lide, at det var skruede aluminium profiler.

• Synes
SegerM
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.