Jeg er begyndt at renovere 2 små rum (gang og WC) i vores gamle torp, og det drejer sig kun om 8m2 lige nu. Da jeg fjernede gulvet i gangen, viste det sig, at der slet ikke var nogen isolering, og direkte under trægulvet var det åbent... Ikke underligt, at det har været koldt der om vinteren :D

Planen er nu at grave ud og isolere mellem gulvbjælkerne, men hvordan gør jeg det smartest. Min første tanke var bare at gøre sådan her:

4-Gulvspånplade
3-Hasopor (40-60cm)
2-Markdug
1-Jord

Men da hasopor er relativt dyrt i forhold til sin isoleringsværdi, overvejer jeg at gøre sådan her i stedet

5-Gulvspånplade
4-Cellplast
3-Hasopor (20-30cm)
2-Markdug
1-Jord

Er det et problem at lægge cellplast i det øverste lag? Hasopor er jo diffusionsbrydende efter 12cm, så alt derefter er jo kun for isolering, og så kan jeg lige så godt bruge noget, der isolerer bedre?
 
  • Åbnet trægulv i torp viser en uisoleret grund med jord og strå. Værktøj og kabler er synlige. Fokus på opgradering af gulvisolering.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.