Af diverse årsager har jeg forkortet en større skabslåge et par cm. Dette inkluderede, at et fastgørelsespunkt af de to hængsler er fjernet.

Lågen bruges sjældent men bør kunne åbnes uden problemer. Jeg har ingen lyst til at anskaffe en fræser bare for at fræse standardhængslet ind igen.

Findes der et hængsel, der kan kombineres med standard Ikea/Blum hængsler? Forskydningen skal helst ske mere eller mindre samme sted, så lågen ikke bliver "skæv" ved åbning.
Skabshængsel i metal med justerbare skruehuller til montering, mulig løsning til skabslågeproblemer ved brug med IKEA/Blum hængsler.

Har kigget på nedenfor? Kunne det være en idé?
Illustration af skjulte hængsler, der flytter en skabslåge sidelæns uden at ramme skabet ved siden af. Viser både åbning og lukning. Metal-fæste til kabinet. Justerbart specialhængsel med tre skruer og huller til montering. Egnet til skabslåger, bruges ofte i møbelprojekter.

H Herrman5 sagde:
Af forskellige årsager har jeg kortet en større skabslåge et par cm. Dette inkluderede, at et fastgørelsespunkt af de to hængsler blev afskåret.

Lågen bruges sjældent men bør kunne åbnes problemfrit. Jeg har ingen lyst til at købe en fræser blot for at indfælde standardhængslet igen.

Findes der noget hængsel, der kan kombineres med standard Ikea/blum hængsel? Forskydningen skal jo ske mere eller mindre samme sted, så lågen ikke bliver "skæv" ved åbning.
[billede]

Har kigget på nedenstående? Kan det være en idé?
[billede] [billede]
Det er muligt at bore nye huller et nyt sted bare.
Der findes boremaller inkl. bor til at købe for en billig penge på fx Amazon.

P
Det gør ikke samme bevægelse som det almindelige, men det virker nok. Ellers kan du købe en 35mm skræpboremaskine for under 100:-

T Tompafix sagde:
Man kan bare bore nye huller på et nyt sted. Der er bore-skabeloner inklusiv bor der kan købes billigt på f.eks. Amazon
mowatom sagde:
Det gør ikke samme bevægelse som det ordinære, men det virker nok. Ellers kan du købe en 35mm skæreboremaskine for under 100:-
Dum følte jeg mig nu, var helt sikker man var nødt til at fræse! Hvad hedder sådant bor I hentyder til? Kvalitet føles irrelevant, skal lave en forsænkning i en køkkenlåge ligesom.

P
35 mm bore på fx biltema, 16-272

mowatom sagde:
35 mm bor på tex biltema, 16-272
T Tompafix sagde:
Kan findes f.eks. her [link]
Sådan der kender man, tak
Her skal man holde godt fast, så man ikke borer lige igennem, smart den variant med stop på

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.