Det begynder at være tid til at skaffe vinduer til renoveringen, og vi har besluttet, at det ikke skal være polsk plastikskrammel i dette hus også, men rigtige vinduer med karm og ramme i træ og selvfølgelig trelagsglas, gerne aluminium udvendig for mindre vedligeholdelse. Hvilken producent og forhandler anbefales?
Det skal være vinduer, som man kan vende ydersiden ind for at pudse, har min partner bestemt, så håndtaget skal være i underkanten og åbnes i underkanten og kunne vendes rundt efter, at man har løsnet en spærring.
Forslag modtages med tak.
Det skal være vinduer, som man kan vende ydersiden ind for at pudse, har min partner bestemt, så håndtaget skal være i underkanten og åbnes i underkanten og kunne vendes rundt efter, at man har løsnet en spærring.
Forslag modtages med tak.
Karrock
Renovatør
· Västra Götaland
· 1 059 indlæg
Karrock
Renovatør
- Västra Götaland
- 1,059 indlæg
Jeg har Elitfönster som opfylder din spec. Ser ud som helt nye efter 8-10 år.
Valget var ikke baseret på udtømmende sammenligninger, men snarere smålandsk lokalpatriotisme da det begyndte, og derefter af symmetri
Valget var ikke baseret på udtømmende sammenligninger, men snarere smålandsk lokalpatriotisme da det begyndte, og derefter af symmetri
Havde de smålandske priser også?Karrock sagde:
Jeg har tidligere boet i Småland i 24 år, men flyttede tilbage til Skåne for 20 år siden....
Her på vestkysten har jeg mest arbejdet med H-vinduer. Nemme at installere synes jeg og har din spec. Træ på indersiden og alu på ydersiden. Eller ja, halve karmen er alu så de er ikke bare klædt med alu. Efter min mening en god konstruktion hvis man vil have minimalt med vedligeholdelse. I vores ene hus med ekstremt udsat beliggenhed er de som da jeg satte dem ind for 8 år siden. Kun smurt sliddele og spulet ydersiden.
Et opfølgende spørgsmål angående vindueskøbet.
Jeg overvejer at installere en FTX, hvis det ikke bliver for besværligt, kan det være negativt, hvis jeg har købt vinduer med spalteventil da? Gælder soveværelset.
Behøver andre rum have spalteventil, hvis jeg ikke installerer en FTX?
Nye vinduer skal være til soveværelse, badeværelse og en gang/opholdsrum på overetagen.
Jeg overvejer at installere en FTX, hvis det ikke bliver for besværligt, kan det være negativt, hvis jeg har købt vinduer med spalteventil da? Gælder soveværelset.
Behøver andre rum have spalteventil, hvis jeg ikke installerer en FTX?
Nye vinduer skal være til soveværelse, badeværelse og en gang/opholdsrum på overetagen.
Har vinduer (træ inderside/aluminium yderside) fra villafonster.se i alle husene, de ældste vinduer er 10-12 år gamle nu og ser stadig ud som nye.
Tøvede ikke et sekund sidste år, da det var tid til at købe vinduerne til det nye byggeri.
Tøvede ikke et sekund sidste år, da det var tid til at købe vinduerne til det nye byggeri.
Klik her for at svare