P
Det begynder at være tid til at skaffe vinduer til renoveringen, og vi har besluttet, at det ikke skal være polsk plastikskrammel i dette hus også, men rigtige vinduer med karm og ramme i træ og selvfølgelig trelagsglas, gerne aluminium udvendig for mindre vedligeholdelse. Hvilken producent og forhandler anbefales?
Det skal være vinduer, som man kan vende ydersiden ind for at pudse, har min partner bestemt, så håndtaget skal være i underkanten og åbnes i underkanten og kunne vendes rundt efter, at man har løsnet en spærring.
Forslag modtages med tak.
 
Karrock
Jeg har Elitfönster som opfylder din spec. Ser ud som helt nye efter 8-10 år.

Valget var ikke baseret på udtømmende sammenligninger, men snarere smålandsk lokalpatriotisme da det begyndte, og derefter af symmetri :)
 
  • Synes
fribygg og 3 andre
  • Laddar…
P
Karrock Karrock sagde:
Jeg har Elitfönster som opfylder din specifikation. Ser ud som helt nye efter 8-10 år.

Valget var ikke baseret på udtømmende sammenligninger, men snarere smålandsk lokalpatriotisme, da det begyndte, og dernæst af symmetri :)
Havde de smålandske priser også?

Jeg har tidligere boet i Småland i 24 år, men flyttede tilbage til Skåne for 20 år siden....
 
Karrock
Ved ikke om prisen varierer så meget på sammenlignelige vinduer, men de var nok snarere dyre end billige.
 
  • Synes
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Har Elitfönster alu-klædte både på fritids- og bolighuse. De ældste 12 år og endnu ingen problemer, almindelige hvide med flere helglasede enkelt-/pardøre. Har ikke selv foretaget udskiftningen.
 
  • Synes
Anonymiserad 170696 og 1 anden
  • Laddar…
P
Arbejder med løsvirkeshuse og vil fremhæve Elitfönster som nr:1 af trævinduer samt træ-alu vinduer…
 
  • Synes
Anonymiserad 170696 og 1 anden
  • Laddar…
Her på vestkysten har jeg mest arbejdet med H-vinduer. Nemme at installere synes jeg og har din spec. Træ på indersiden og alu på ydersiden. Eller ja, halve karmen er alu så de er ikke bare klædt med alu. Efter min mening en god konstruktion hvis man vil have minimalt med vedligeholdelse. I vores ene hus med ekstremt udsat beliggenhed er de som da jeg satte dem ind for 8 år siden. Kun smurt sliddele og spulet ydersiden.
 
  • Synes
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
P
Et opfølgende spørgsmål angående vindueskøbet.
Jeg overvejer at installere en FTX, hvis det ikke bliver for besværligt, kan det være negativt, hvis jeg har købt vinduer med spalteventil da? Gælder soveværelset.
Behøver andre rum have spalteventil, hvis jeg ikke installerer en FTX?
Nye vinduer skal være til soveværelse, badeværelse og en gang/opholdsrum på overetagen.
 
wildeside
Har vinduer (træ inderside/aluminium yderside) fra villafonster.se i alle husene, de ældste vinduer er 10-12 år gamle nu og ser stadig ud som nye.
Tøvede ikke et sekund sidste år, da det var tid til at købe vinduerne til det nye byggeri.
 
  • Synes
Anonymiserad 170696
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.