Hej!

Jeg vil købe nogle træplader til hylder i mit garderobeskab (bygget på stedet uden nogen form for standard).

Pladerne behøver ikke være super flotte i udseendet, men de skal kunne bære omkring 10 kg eller deromkring og ikke være alt for tykke og tunge.

Jeg har et lille problem, vi har kun adgang til en almindelig sedanbil og har ikke råd til at leje en trailer bare for dette her og har heller ikke noget godt saveværktøj. (kan ganske vist købe en almindelig billig håndsav)

Så jeg spekulerer på, om der overhovedet findes steder, hvor man kan købe træplader og få dem skåret til for en billig penge, eller skære dem på stedet for at få dem til at passe ind i bilen?

Vil helst ikke have, at dette her koster mere end et par hundrede eller deromkring.

På de fleste steder kan man låne trailer gratis, fx byggmax, beijer, bauhaus.
Et par hylder til garderoben skulle jeg tage med en almindelig håndsav.

ichigo sagde:
Så jeg undrer, om der overhovedet findes steder, hvor man kan købe træplader og få det skåret til for billig penge eller skære det på stedet for at få det til at passe i bilen?
Jeg ved ikke, hvor du bor, men her i Stockholm-området kan de fleste byggemarkeder hjælpe dig med at skære pladerne - Silvanbygg, K-rauta, Woody, Fredells.

MDF er et godt materiale til det, du vil lave – lidt dyrere end fx spånplade, men pænere og godt at male på, hvis man ønsker det.

I din situation ville jeg helt klart få hyldepladerne skåret til allerede i varehuset (i hvert fald i aflange strimler med rigtig "dybde", som du så kan skære i bredde med en håndsav).

På Bauhaus er det næsten gratis at save hylderne til, hvis du køber materialet der. Resultatet bliver meget godt.

mvh
David

Tak! Det ser lyst ud nu da. :) Bor i Göteborg så det bliver nok ikke noget problem.

Så kan jeg jo også benytte lejligheden til at få en hylde til køkkenet tilskåret også! (materialindkøb også selvfølgelig)

Både Bauhaus og Hornbach i Göteborg klarer opgaven. Det koster nogle tiere gør det vel såklart.
Men du... gå der tidligt på dagen, for der plejer at være KØØØØØØ! Og hurtige er de ikke!

Oj, tak for den information! Så er det nok ingen idé at tage derhen efter arbejde og stresse.

Blev efter arbejde trods alt, men kom derhen (Hornbach) tidligt i fredags, ved halv fire-tiden eller så. Det var virkelig tomt, men alligevel måtte vi vente virkelig længe på at blive serviceret, men da en fyr endelig kom derhen, så blev det finemang. Virkelig billigt også! Virkelig. Og så præcist savede kan jeg aldrig få det til heller. :)

Sjovt, fredag morgen (dvs om natten) stod jeg og målte og skitserede en hylde til at fylde et tomrum mellem køkkenskabene og væggen på et hjørne. Fredag materialekøb, lørdag dag bore, skrue, slagbore, sætte op, klar. Så hurtigt er det aldrig gået, og det ser virkelig godt ud!

Fik selvfølgelig hyldeplanerne til garderoben (originalårsagen til dette her) opskåret også, men de venter på at blive skruet op, for jeg fandt ikke nogen gode vinkelbeslag eller hvad det nu hedder til at sætte dem op, på Hornbachs, kun stoore sådanne.

Så jeg vil takke jer, der hjalp mig!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.