Nu har jeg fundet et supplement til pudspladen i mineraluld... Efter alle skimmelalarmer tør jeg ikke beklæde den kommende træramme med et uventileret system.
Jeg vil bruge aquapanel i stedet med en luftspalte bagved. Virker kanon godt! Let at arbejde med og kræver ingen forborring.
Er der nogen, der har en facade af dette materiale? Erfaringer og synspunkter?
Aquapanel Outdoor
Rygtet sagde, at LB hus anvendte denne teknik?!
//DVE
Jeg vil bruge aquapanel i stedet med en luftspalte bagved. Virker kanon godt! Let at arbejde med og kræver ingen forborring.
Er der nogen, der har en facade af dette materiale? Erfaringer og synspunkter?
Aquapanel Outdoor
Rygtet sagde, at LB hus anvendte denne teknik?!
//DVE
Vi har kørt hele vores garage 90m2 væg i aquapanel som derefter blev armeret og pudset.
Det er ikke billigt, men det er jo til sidst en "homogen" betonplade, der har en god luftspalte indeni. Jeg kan ikke direkte se nogle problemer med løsningen.
Det er ikke billigt, men det er jo til sidst en "homogen" betonplade, der har en god luftspalte indeni. Jeg kan ikke direkte se nogle problemer med løsningen.
Vi har det systemet med puds på hele vores hus, og det føles godt og gedigent. Kan ikke sige så meget om, hvordan det fungerer på lang sigt, da vi kun har boet i huset siden i foråret, men jeg kan ikke se nogen grund til problemer med den facadekonstruktion, snarere tværtimod burde det være en meget fremtidssikker (men dyr) facade.
Angående fastgørelser, så er det lidt problematisk. Jeg har selv ganske enkelt fyldt alle borehuller med silikone, men vi har ikke haft behov for at hænge noget tungt op på facaden endnu.
Angående fastgørelser, så er det lidt problematisk. Jeg har selv ganske enkelt fyldt alle borehuller med silikone, men vi har ikke haft behov for at hænge noget tungt op på facaden endnu.
Klik her for at svare