Opdagede i går, at en flise i min bruseniche er revnet, ikke meget, men dog...
Som I kan se, er fugen også revnet lidt, PLUS fugerne generelt har haft en tendens til at "grave sig ud" på det seneste.
Har googlet mig ihjel om "krakelerede/udgrave fuger" uden at blive klog på om en "reparation" med en 'overfugning' eller nogen form for elastisk silikonefugtetætning er bedst i mit tilfælde???
(Sagen er den, at badeværelsesrenovering ikke er aktuel i mit tilfælde, da jeg beviseligt ved, at hele bygningen (Brf) er sååå vandskadet. Har gjort alt hvad jeg kan/kunnet for at forsøge at få bestyrelsen samt Brf's forvalter til at indse dette uden held. Og med det er det kun et spørgsmål om tid, før det "indhenter" ejendommen og os der bor her. Når man lige har renoveret badeværelset for et 6-cifret beløb... Nej tak!)
Vil du løse det æstetiske problem eller noget andet? Flisen kan måske skiftes, men har du en tilsvarende i reserve? Fugerne kan fuges om, hvis du vil have, det skal se bedre ud.
Du må nok uddybe lidt, hvad du mener med "hele kåken (Brf) er sååå fugtskadet". For mig lyder det som et argument for badeværelsesrenovering og ikke imod.
Du må nok uddybe lidt, hvad du mener med "hele kåken (Brf) er sååå fugtskadet". For mig lyder det som et argument for badeværelsesrenovering og ikke imod.
Beskrev situationen lidt mærkeligt. Skulle snarere have skrevet problemer med lækkende rør generelt i ejendommen.
Der har været lækkende rør i kælderens opbevaringsrum, i vores garage, Anticimex har målt "100%" udslag for fugt på mit badeværelsesgulv i en lige linje fra væg til væg uden at passere vådrumszone et (hedder det vel?) dvs. brusehjørnet eller vaskemaskinen + Anticimex målt 0% fugt omkring bruseristen, omkring toilettet samt vaskemaskinen ved samme lejlighed. Anticimex-fyren sagde da til mig, at der sandsynligvis er et rør under mit gulv, der lækker og vil efterhånden påvirke vedkommendes loft under dig, så kan være alvorligt og bør i så fald udbedres så hurtigt som muligt.
Kontaktede naturligvis bestyrelsen direkte for at oplyse dem om dette + ønskede at bruge min tillægsforsikring videre i sagen (er Brf'en som har tegnet vores tillægsforsikringer, og for at kunne bruge den skal man gå via bestyrelsen), MEN fik afslag fra bestyrelsen om at bruge min tillægsforsikring i dette tilfælde. Forsøgte endda at tegne en egen tillægsforsikring for at omgå ovenstående med IF, forklarede da at jeg "mere end gerne måtte tegne egen tillægsforsikring" hos dem, men den vil aldrig "kunne gå over/få forrang/gælde over den, vores Brf har tegnet.
Summa summarum:
Jeg er velbevandret i husets problemer og har forsøgt, med sjæl og hjerte, forsøgt at gøre opmærksom på de konsekvenser utætte vandledninger, dryppende rør og konstante lækager medfører. Uden succes, DERFOR føler jeg så med at bekoste en badeværelsesrenovering for over 100.000 kr, fordi den sandsynligvis vil blive revet op inden for to år.
Håber du forstår min synspunkt bedre nu
Vil du løse det æstetiske problem eller noget andet? Flisen kan måske skiftes, men har du en identisk i reserve?
Glemte at svare på dit 'faktiske' spørgsmål jo... .
Først og fremmest vil jeg reparere for at aflaste huset for yderligere fugt i det omfang jeg kan (SELVOM det er minimalistisk og ubetydeligt via mine fuger og knækkede flise)!.
For det andet æstetisk, selvfølgelig. Det er rarere at stirre på en "hel" flisevæg når man bruser end en ødelagt . Desværre har jeg ingen i reserve. Ærgerligt, for hvis jeg skal tro, udgik mine fliser fra sortimentet længe før årtusindskiftet, sådan....
I første omgang vil jeg lave for at aflaste huset for yderligere fugt i det omfang jeg kan (SELVOM det er minimalistisk og ubetydelig via mine fuger og knækket kakelplade)!.
Ud fra den aspekt spiller dine skader i princippet ingen rolle. Hverken kakel eller fuge er (helt) vandtætte. Det er tætningslaget bag kaklet, der beskytter konstruktionen, og lidt overdrevet plejer man at sige, at det er "plaskvådt" bag kakel i eksempelvis en normalbrugt bruseniche.
Hvis du har et fungerende tætningslag, spiller det ingen rolle, hvis fugerne er slidte. Har du intet rigtigt tætningslag, stopper ikke engang perfekte fuger mod vandskader.
Opdagede i går, at en flise i min bruseniche har revnet, ikke meget, men dog ...
Som I kan se, har også fugen revnet lidt PLUS fugerne generelt haft tendens til at "grave sig ud" på det seneste.
Jeg har googlet mig ihjel om "revnede/udgravede fuger" uden at blive klog på, om en "reparation" med en 'overfugning' eller en form for elastisk silikonefugtfugning er bedst i mit tilfælde???
(Det hører med til sagen, at en badeværelsesrenovering ikke er aktuel i mit tilfælde, da jeg beviseligt ved, at hele bygningen (Brf) er så fuktskadet. Jeg har gjort alt, hvad jeg kan/kunne for at forsøge at få bestyrelsen samt Brf's forvalter til at anerkende dette uden held. Og med det er det [billede] [billede] [billede] kun et spørgsmål om tid, før det "kommer efter" ejendommen og os, der bor her. Når man lige har renoveret badeværelset for et 6-cifret beløb ... Nej tak!)
Du kan jo lægge i noget lignende som tec 7 eller en anden fuge i lignende farve. Den er jo mere tæt og kan bevæge sig mere, eller alternativt silikone, brug det i revnen på flisen med og læg i med noget som plastskraber (spartl i den), så bliver det en diskret hvid revne, der bliver tæt i stedet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.