5,722 læst ·
8 svar
6k læst
8 svar
Kløvning og skæring af melaminbelagte hylder
Pladsen til opvaskemaskinen under køkkenvasken er cirka 4 cm bredere end opvaskemaskinen. Jeg har skaffet en hvid melaminbelagt hylde af spånplade, som jeg planlægger at save til og montere som stående dækliste, cirka 2 cm på hver side af opvaskemaskinen. Jeg har aldrig savet i sådan materiale, men har hørt, at det let kan splintre på overfladen, hvis man bruger en håndrundsav. Derfor vil jeg tape på overfladen, hvor snittene kommer til at være, for at mindske den risiko. Hvilken slags tape anbefales?
Min sav har en klingestørrelse på 165 mm. Hvor mange tænder bør klingen have til dette formål? Er 24 nok?
Min sav har en klingestørrelse på 165 mm. Hvor mange tænder bør klingen have til dette formål? Er 24 nok?
Du skal få fast passstykkerne i skabene, så en mulighed kan være at købe en færdigmalet liste i passende dimension i stedet.
Hvis hyldeplanerne er fx 19 mm tykke, kan du vende kanten udad (og den savede indad), og så er du garanteret en lige kant på begge sider og kan også lime dem fast.
Hvis hyldeplanerne er fx 19 mm tykke, kan du vende kanten udad (og den savede indad), og så er du garanteret en lige kant på begge sider og kan også lime dem fast.
Holder mig til håndklinge og retskinne. Har en Milwaukee CS55 med 165 mm klinge. Standardklingen har 24T + har en 18T. Hvad anses for at være en fintandet klinge til denne størrelse?zankan sagde:
Klik her for at svare