2,219 læst ·
2 svar
2k læst
2 svar
Klinker gipsplade spånplade træfiberplade spånpl hvordan fastgøre tunge bøjlestænger
Et gammelt utidssvarende badeværelse skal laves om til garderobe i stedet. Men væggen er bygget af fliser dobbeltgips uden tætningslag på spånplade ovenpå tretex og spån. For at gøre sagen værre er det ret svage regler i konstruktionen.
Jeg vil sætte en skinne op med hængende konsoller og lave garderobe. Men hvilken fastgørelsesmetode skal bruges, når hullerne i skinnen ikke engang har CC600?
Håber nogen vil interessere sig for problemet.
Mvh
Tom12
Jeg vil sætte en skinne op med hængende konsoller og lave garderobe. Men hvilken fastgørelsesmetode skal bruges, når hullerne i skinnen ikke engang har CC600?
Håber nogen vil interessere sig for problemet.
Mvh
Tom12
Hvis nu badeværelset alligevel skal nedlægges, ville jeg i det mindste have revet alt materiale ned til reglarne.
Dvs. væk med kakler, gips, spån og treetex. Alt skal køres på lossepladsen.
Så med blotlagte reglar får man dels mulighed for at inspicere alt med hensyn til evt. fugt og skader og også vurdere vægreglarens dimension, stabilitet og fastgørelse.
Hvis det ikke føles solidt nok, kan det forstærkes passende.
edit:
Åh, undskyld. Jeg så ikke først, at tråden var så gammel.
Udhuset står vel færdigt nu.
Dvs. væk med kakler, gips, spån og treetex. Alt skal køres på lossepladsen.
Så med blotlagte reglar får man dels mulighed for at inspicere alt med hensyn til evt. fugt og skader og også vurdere vægreglarens dimension, stabilitet og fastgørelse.
Hvis det ikke føles solidt nok, kan det forstærkes passende.
edit:
Åh, undskyld. Jeg så ikke først, at tråden var så gammel.
Udhuset står vel færdigt nu.
Jo det var et stykke tid siden men en sådan der hangeskinne fra elfa løste sagen. Kaklet fik blive tilbage kan ikke ses og er nemt at rengøre. Desværre er det så meget lavere i loftet at færdige skydedøre af spejle ikke af mig kan håndteres. Loftskinner jeg har fundet på horbach ikea plejer at bygge ned så meget at det ikke bliver let at få en kasse ind. Men uden døre går det lige akkurat at få en kasse på plads på øverste hylde.
Klik her for at svare