hej Alle! et nybegynder spørgsmål her!
tænker at beklæde min fars hus... han har nu en ca. 30 år gammel træfacade på størstedelen af huset... ser frygteligt ud... har nu overvejelser om at rive al træfacaden ned og beklæde det med noget betonagtigt... er der nogen, der ved, hvad man kunne vælge, som ikke er SVINDYRT at bruge... der ser ud til at være noget, der hedder YTONG og LECA (iso)blokke... er det de eneste alternativer, der findes? og hvad ville I anbefale... og det ville være rart, hvis der også blev angivet en pris pr. kvadratmeter... så skal man jo nok slamre eller pudse det...

ja det er måske lidt uklart... men jeg prøver... håber på svar i hvert fald!
Mvh Claes
 
Du skal ikke spotte!!

Et træhus er et træhus er et træhus og bør så forblive.

Hvis huset ikke har været malet med børnenes vandfarve, gætter jeg på, at der ikke er noget galt med træet i facadebrædderne. Hvorfor ikke bruge nogle dage på at fjerne gammel maling og male med ny i en hyggelig farve? 30 år er jo ingenting for en træfacade! Det er sandsynligvis også den billigste løsning, du kan finde.

Venlig hilsen,
Mathias
 
huset ligger ved kysten...træet er slidt og sprækket! og man skal male huset om hvert 4-5 år...for salt og lignende blegner farven...falurødt er blevet en slags rød-rosa tone...på udsatte punkter...så man kan sige, at huset har 2 forskellige farver, originalfarven og den farve, som vejret og vinden har gjort til sin! selvfølgelig kunne man skifte facadebeklædningen, men jeg synes, det føles uøkonomisk, da det alligevel kræver en masse vedligeholdelse hele tiden!

MvH Claes
 
har jo aluminiumfacade da... naboer der har boet ved siden af i 10 år har troet at det var træ i alle år, indtil jeg påpegede det for dem ;)

men men, den kommer til at ryge den dag, jeg er færdig med overetagen....

stående træpanel med maling i 10 års perioder ser så meget sjovere ud :)

(har lige malet sommerhuset om i weekenden, og det er friskere med træ)
 
Kurre sagde:
Billigste fra et vedligeholdelsessynspunkt vil nok blive... aluminiumfacade :-X :-[ :' ( huga.
/Kurre
I så fald har jeg et bedre forslag.

Verdens bedste facademateriale - jeg har en stor bunke på grunden, som jeg sælger til højestbydende:

E T E R N I T !!!
 
hehe... verdens bedste materiale ;D

et lille problem bare ???

må man "bygge nyt" med det i dag? selvom det er genbrugsmateriale?

(har det i garagetag og værksted selv, skidegodt :D )
 
Det koster ifølge min erfaring 1:65 kiloet inklusive moms at slippe af med eternit. Dvs. kun deponeringsafgift, håndtering og transport tilkommer.
 
Jeg tror faktisk ikke, at man får nybygge med dette materiale længere.

Angående deponi (findes der en gammel tråd om dette) så er der i Stockholm tre stationer (Värmdö, gladö + en til), hvor man kan aflevere eternit. Der koster det cirka 800SEK per ton. Derudover findes der en ÅVC i Fittja, hvor man gratis kan aflevere eternit (det ser ud til at være stationen, som gud glemte).
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.