Har forsøgt mig på at læse det meste på finjas hjemmeside angående puds. Og at man i dag bruger "almindelig" puds, som de bare benævner puds mørtel A, B eller C. Og så står der, at KC anvendes der, hvor der før er pudset med KC mørtel. Hvordan ved jeg det?? Skal bare finpudse op, så det bliver en glat overflade i stedet for den grovpudsede overflade, som er nu. Hvilken type puds er mest passende? Væggene er i kælderen, og det vil blive badeværelse, men ingen fugtspærre på disse vægge, da det er langt til bruseren.
Almindeligt C mørtel virker godt. Også B, men husk at stenstørrelsen i den mørtel er ca. 3mm. Så hvis du skal pudse tyndt, brug C-mørtel. Husk også, at væggene ikke vil være belægningsklare før om ca. 1 måned ved rumtemperatur.
Eller kan du jo altid spartle med vådrumsspartelmasse, hvis det ikke er nogle tykke lag, du skal jævne ud.
Ring Finja og bed om at tale med Magnus Rosenberg. Gjorde selv det for nylig angående mine pudsede badeværelsesvægge og fik fantastisk service!
Eller kan du jo altid spartle med vådrumsspartelmasse, hvis det ikke er nogle tykke lag, du skal jævne ud.
Ring Finja og bed om at tale med Magnus Rosenberg. Gjorde selv det for nylig angående mine pudsede badeværelsesvægge og fik fantastisk service!
Tak for det. Bliver at indkøbe nogle sække puts c i morgen så. At det tager en måned før det får nogle belægning gør ingenting. Så får man lidt pusterum til at fundere ud hvad man skal have for belægning. ;D ;D
Maxit 135 (Pudsmørtel C hånd)
Meget smidigt og nemt mørtel at håndtere.
Nemt at få en finrevet overflade med.
Meget smidigt og nemt mørtel at håndtere.
Nemt at få en finrevet overflade med.
Klik her for at svare