Hej,

Jeg skal hænge et rundt spejl op på 18 kg. Jeg har købt følgende skruer: ESSVE 5*50mm.
Væggen som spejlet skal hænge på er i beton og pluggen er 4 cm lang. Det er to skruer, der skal holde spejlet oppe.
Jeg er bekymret for, om skruehovedet kan holde vægten. Har nogen erfaring med, om skruerne kan klare dette?

Jeg har vedhæftet billeder nedenfor.

Taknemmelig for svar.


Mvh,
Sam
 
  • Rund spejl bagside med to monteringsbeslag på træoverflade, plastfolie delvist fjernet, klar til ophængning.
  • ESSVE 5x50mm skrue og brun plug ved siden af emballagen på et vævet underlag.
Skru på du, det kommer fungere godt (y)

Kun 9kg/skruv.
Kræves betydeligt mere end det for at skære hovedet af.
 
  • Synes
forvirrrad og 1 anden
  • Laddar…
P
F=18x9.81, A=19mm2
s=F/A=10MPa hvis du hænger det i kun én skrue, så ja, det holder med rigelig margen :)
Ovenstående forudsætter dog selvfølgelig, at det hænges tæt på væggen, og spejlet ikke "vinkles", da der bliver lidt bøjning i skruen, som skal tages i betragtning, men trods dette er der god margen..
 
  • Synes
forvirrrad
  • Laddar…
L
To sådanne skruer, der holder en fastgørelse som spejlet skal hænge på i beton, er mere end nok. Det er ikke hovedet der holder, det er kernen på skruen der er stærk. Hovedet er kun til for at fastgørelsen ikke skal glide ud, og der er ingen belastning. NU er vi 3 personer som siger det går fint, bor og hæng op.
 
  • Synes
Avazon og 2 andre
  • Laddar…
Hænger på:crysmile:
Som nummer fire. Kommer gå udmærket med din skrue og plug i beton. Det holder til betydeligt mere last.
Tud og kør!
God jul
 
  • Synes
forvirrrad
  • Laddar…
Tak for alle svarene!!! Nu er spejlet oppe :)

Glædelig jul til jer!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.