Hej,
Jeg skal hænge et rundt spejl op på 18 kg. Jeg har købt følgende skruer: ESSVE 5*50mm.
Væggen som spejlet skal hænge på er i beton og pluggen er 4 cm lang. Det er to skruer, der skal holde spejlet oppe.
Jeg er bekymret for, om skruehovedet kan holde vægten. Har nogen erfaring med, om skruerne kan klare dette?
Jeg har vedhæftet billeder nedenfor.
Taknemmelig for svar.
Mvh,
Sam
Jeg skal hænge et rundt spejl op på 18 kg. Jeg har købt følgende skruer: ESSVE 5*50mm.
Væggen som spejlet skal hænge på er i beton og pluggen er 4 cm lang. Det er to skruer, der skal holde spejlet oppe.
Jeg er bekymret for, om skruehovedet kan holde vægten. Har nogen erfaring med, om skruerne kan klare dette?
Jeg har vedhæftet billeder nedenfor.
Taknemmelig for svar.
Mvh,
Sam
F=18x9.81, A=19mm2
s=F/A=10MPa hvis du hænger det i kun én skrue, så ja, det holder med rigelig margen
Ovenstående forudsætter dog selvfølgelig, at det hænges tæt på væggen, og spejlet ikke "vinkles", da der bliver lidt bøjning i skruen, som skal tages i betragtning, men trods dette er der god margen..
s=F/A=10MPa hvis du hænger det i kun én skrue, så ja, det holder med rigelig margen
Ovenstående forudsætter dog selvfølgelig, at det hænges tæt på væggen, og spejlet ikke "vinkles", da der bliver lidt bøjning i skruen, som skal tages i betragtning, men trods dette er der god margen..
To sådanne skruer, der holder en fastgørelse som spejlet skal hænge på i beton, er mere end nok. Det er ikke hovedet der holder, det er kernen på skruen der er stærk. Hovedet er kun til for at fastgørelsen ikke skal glide ud, og der er ingen belastning. NU er vi 3 personer som siger det går fint, bor og hæng op.
Tak for alle svarene!!! Nu er spejlet oppe 
Glædelig jul til jer!
Glædelig jul til jer!
Klik her for at svare

