S Stefan1972 sagde:
Jo men det er tvivlsomt om det falder sammen af den grund.......ikke svenske huse i hvert fald. Skal være noget moderne, hvor alt er beregnet og gjort så let som muligt ned til mindste detalje da.
Selv en 45x45 indervæg med gips bliver ret god bærende, når pladerne først sidder der på plads.

• Synes
  • Wow
Eld og 1 anden
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Jeg forstår ingenting af denne tråd, hvorfor skulle huset pludselig kollapse🤔
Kun fordi jeg læste om nogle tilfælde, hvor overetagen gav efter i gamle huse, og ejeren fandt loftet i hallen, når han kom hjem..sådan noget. Det var nok til, at min overanalytiske hjerne begyndte at spekulere på min egen loftetage, og at jeg passende nu opbevarer lidt ekstra ting der = mere vægt...😏

A
D DorisDoris sagde:
Kun derfor, fordi jeg læste om nogle tilfælde, hvor overetagen gav efter i gamle huse, og ejeren fandt loftet i gangen, da han kom hjem...typ. Det var nok til, at min overanalytiske hjerne begyndte at spekulere over min egen loftsetage, og at jeg passende nu opbevarer lidt ekstra ting der = mere vægt...😏
Så vil jeg anbefale dig at stoppe med at læse, for hvis din overanalytiske hjerne tænder på sådan noget, hvad er den næste ting, du tror😉😂

• Synes
Intet
  • Laddar…
Dowser4711 Dowser4711 sagde:
Mja, det er jo snarere sådan, at en af bjælkerne er blevet erstattet med en omfordeling mellem to andre.
Om det er korrekt dimensioneret eller ej, kan vi ikke svare på baseret på dette.
Men det påvirker som sagt først og fremmest taget, og du siger, at det er oprindeligt (eller i det mindste ikke nyligt gjort), så hvis taget ikke er begyndt at svigte endnu (hvilket burde være synligt på bjælken, hvilket det ikke er), så er det nok i hvert fald ikke helt forkert lavet.

Så, slap af og nyd rummet i stedet.

Og *hvis* det skulle vise sig at være en form for underdimensionering alligevel, vil det ikke kollapse som i en dårlig film, men begynde at blive et problem med et svajende, gyngende gulv, som I vil opdage i god tid, før noget sker.

(Forudsat at I ikke begynder at samle på kassaksåp, flygler eller andet i det rum)
Tak for at du orker at svare sagligt til en hysterisk kvinde. Jeg vil slippe det nu (forsøge) og i stedet finde noget andet at bekymre mig for 😅 Nogle kassaakåp skal vi ikke opbevare i hvert fald 😁

Rabbithole Johannes Carlsson sagde:
Det ser rigtig stabilt ud. Ingen svaj eller vrikke plus en væg midt under. Du kan nok have nogle pengeskabe og klaverer der
Stoler på dem, selv forstår jeg ingenting 😬

Hammarskallen Hammarskallen sagde:
Så længe ingen bærende vægge på underetagen er væk, så er der vel ingen chance for, at etage 2 ville styrte sammen.
Ingen vægge er blevet revet, så det lover godt 🫣

S Stefan1972 sagde:
Hvor har du læst, at det virkelig de facto er styrtet sammen? Vil nok påstå, at det i så fald er yderst usædvanligt.........Sandsynligvis lige så stor risiko for at få et fly i hovedet som at overetagen kollapser.
I en fb gruppe om renovering af ældre huse. Jaa det lyder jo utroligt, men...hvad ved jeg 😏

Rejäl sagde:
Da vil jeg anbefale dig at holde op med at læse, for hvis din overanalytiske hjerne tænder på sådan noget, hvad er næste ting du tror😉😂
Jeg forsøger at lade være, men nogle gange snubler man over det alligevel. De tager aldrig slut kan jeg fortælle 🫢

A
D DorisDoris sagde:
Jeg prøver at lade være, men nogle gange snubler man over dem alligevel. De tager aldrig slut kan jeg fortælle 🫢
Du må lægge sociale medier fra dig, da de til 90% består af usandheder og løgne..

Senest redigeret af en moderator:
  • Synes
Appendix og 3 andre
  • Laddar…
Rejäl sagde:
Da vil jeg anbefale dig at stoppe med at læse, for hvis din overanalytiske hjerne går i gang med sådan noget, hvad er det næste, du tror😉😂
Asbest. Nogen?

• Haha
Anonymiserad 405730 og 1 anden
  • Laddar…
A
Intet Intet sagde:
Asbest. Nogen?
Men det er nok mere sandsynligt, at man støder på asbest, end at et beboet hus styrter sammen, tror du ikke det?

• Synes
Intet
  • Laddar…
Intet Intet sagde:
Asbest. Nogen?
Har allerede været igennem min asbestperiode. 😉 Bern there done that. De er et taknemmeligt emne at have angst over.

• Haha
Appendix og 2 andre
  • Laddar…
D DorisDoris sagde:
Har allerede været igennem min asbestperiode. 😉 Bern there done that. De er et taknemmeligt emne at have angst over.
Sort skimmel?

D DorisDoris sagde:
I en fb gruppe om renovering af ældre huse. Jaa de lyder jo utroligt men...hvad ved jeg 😏
Læste faktisk for mange år siden om et hus, der var styrtet sammen under renovering. Da havde ejeren fjernet samtlige indervægge, og tror jeg også etageadskillelse. Så kollapsede huset. Ejeren døde.

Men det er vel ingen her på Byggahus, der finder på sådanne dumheder.

Intet Intet sagde:
Sortskimmel?
Det også, skimmel overordnet. De vender tilbage med jævne mellemrum 😉

• Haha
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.