Hej,

Jeg skal sætte en skohylde op i fyrretræ (78cm bred / 20 cm dyb). Jeg tænkte at bruge to "klassiske" konsoller fra Habo/Classe på 12,5 x 15 cm. For at kunne placere hylden i den højde, jeg ønsker, vil jeg gerne sætte den korte side af konsollen mod væggen og den lange under hylden.

1) Er det muligt at gøre det sådan, eller ødelægger jeg nogen indbygget balance i selve stålkonsollen, hvis jeg har den korte side mod væggen? (Jeg har en fornemmelse af, at man plejer at sætte den lange mod væggen.)

2) Habos side angiver, at konsollen kan bære 30kg, gælder det også, hvis man vender konsollen, som jeg gerne vil gøre? Jeg bruger 5 cm skruer med 6mm rawlplugs i betonvæg.

3) Hvis forslagene ovenfor virker, kunne jeg så slippe afsted med at bruge en mindre konsol med 10 cm mod væggen og 12,5 cm under hylden? (Instinktivt føles 12,5 under en 20 cm dyb hylde lidt småt, men man ved jo aldrig...)

Taknemmelig for feedback på ideen.
/p

Du "kan" vende dem, hvordan du vil, men de bliver ikke lige så stærke.
Det vil sikkert fungere i dit tilfælde, selv med den mindre, sko er jo ikke så tunge, men det vil ikke være muligt at træde på hylden.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.