Farstatjej90
namnbyte namnbyte sagde:
Behøver ikke at tage i så man sprækker, kan stoppe med at skrue længe før. Væggen bevæger sig ikke nævneværdigt, er ingen idé at spænde så pokkers meget. Det er ikke skruens spændkraft mod pluggen der er det svage punkt ved sådan en ophængning.

Men ja, han kan også fræse en rille i stenen og støbe en H-bjælke ind, som gardinophænget svejses fast på. Så vil det også holde til din brug af gardiner!

EDIT: Men for at være helt sikre, bør han nok også bore ind i H-bjælken udefra og fastgøre wirer i den for også at få hjælp af betonfundamenter nedgravet udenfor. Så kan man spænde wiren efter ønske eller hvis der skulle opstå en overbelastning for gardinophænget ved f.eks. besøg.
Det er disse to muligheder, du ser? Var ikke muligheden med det rigtige materiale god, eller?

• Synes
Alti og 2 andre
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 sagde:
Hvorfor i hele verden skal man bruge forkert materiale? Jeg har selv prøvet at gøre dette, og spartelmassen sprækkede. Det er godt, at dine højttalere hænger oppe, men der findes meget bedre materialer at bruge. Gør det...
Bare fordi du ikke har haft held med noget én gang, betyder det jo ikke, at en bestemt ting ikke fungerer.

Farstatjej90
Norrlandet Norrlandet sagde:
Bare fordi du ikke har haft succes med noget én gang, betyder det jo ikke, at en vis ting ikke virker.
Du vil sikkert få meget bedre held, når du tager spartelen næste gang, du er i en lignende situation. 👍

Du kommer sikkert lykkes meget bedre, når du tager spartlen næste gang, du er i en lignende situation. 👍
Er du sikker på, at din videnskabelige test ikke virkede? Spøg til side Farstarjej, så giv det et nyt forsøg næste gang. Måske blandede du spartlen forkert?

Farstatjej90
Er du sikker på, at din videnskabelige test ikke virkede? Spøg til side Farstarjej, så giv det et nyt forsøg næste gang. Måske blandede du spartelmassen forkert?
Den eneste brugerfejl her står du for, og det er forum og ikke spartelmasse, der ikke kan håndteres.👍

Måske blandede du spartelmassen forkert?
Blander man sådan spartel på tube som TS har købt?

D Dilato sagde:
Blander man sådan spartel på tube som TS har købt?
Vi talte ikke om ts nu.

Det eneste brugerfejl her står du for, og det er forum og ikke spartelmasse, der ikke kan håndteres.👍
Ja, du gjorde sikkert helt rigtigt, men alligevel fungerede det ikke. Helt rimeligt 🙃

Enig med Farstatjejen og andre, almindelig letspartel (typisk gipsbaseret) er ikke et godt valg til dette, det er beregnet til at spartle op inden tapetsering/maling. Jeg ville aldrig have valgt dette.

Ankermasse blev foreslået, en eller anden form for epoxy kan sikkert også fungere fint, hvis forudsætningen er at få ankeret til at fæste rimeligt tunge ting i porøst materiale. Som altid, hvis der skal smøres ankermasse/epoxy, skal man være meget omhyggelig med at blæse alt borestøv ud af hullet, ellers fungerer det ikke.

Man kan også have i tankerne, at en almindelig slagboremaskine har en tendens til at smadre borehuller unødigt meget. Et bedre valg er en borehammer med lav slagenenergi, så borehullerne ikke glider rundt og smøres ud, og holder den dimension, man ønskede.

Man skal heller ikke være bange for at øge dimensionen af anker/borehul, så man får et godt fæste, helst bruge rigtig gode ankre fra f.eks. Fischer, som er beregnet til det materiale, man har i væggen.

• Synes
Alti og 1 anden
  • Laddar…
Vi pratade inte om ts nu.
Ok, så hvor i tråden nævnes noget andet spartel end TS spartel, hvordan kan du være så sikker på at det vil holde, hvis du selv har brugt noget andet spartel (som blandes)?

Claes Sörmland
Bemærk dog, at TS ikke har brugt gammelt klassisk sandspartel, men letspartel. Det er lidt bedre til at fylde huller end klassisk spartel. Jeg gætter på, at det kommer til at fungere.

• Synes
namnbyte og 1 anden
  • Laddar…
Findes ingen genvej, evt. bor lidt større hul langsomt og mindst 10 cm dybt (er det en fog så går det at fylde op) lange plug med skrue findes at købe. Helt op til 20 cm. Og spartle rundt om det, der er ødelagt.

namnbyte
Er det disse to alternativer du ser? Var ikke alternativet med det rigtige material godt eller?
Nej har nok set alle alternativer, og at bruge andre materialer er også godt/sikkert bedre. MEN nu havde han allerede valgt vejen med spartelmasse, og det vil sandsynligvis holde helt udmærket.

At rense ud og starte forfra ville være helt unødvendigt bare fordi der findes andre måder, så det kan holde endnu bedre, især når den eksisterende metode meget vel kan fungere for ham. Først HVIS det fejler ville det være fornuftigt at gøre det om.

Farstatjej90
namnbyte namnbyte sagde:
Nej har nok set alle alternativer, og at bruge andre materialer er også godt/sikkert bedre. MEN nu havde han allerede valgt at bruge spartelmasse, og det vil sandsynligvis holde helt fint.

At rense ud og starte på ny ville være helt unødvendigt bare fordi der findes andre metoder, der kan få det til at sidde endnu bedre, specielt når den allerede udførte metode meget vel kan fungere for ham. Først HVIS det svigter, ville det være fornuftigt at gøre det om.
Jeg forstår ikke hvad din pointe var, og jeg er ikke sikker på at du gør det heller som Trump havde sagt.....
Havde jeg været i TS situation, havde jeg gjort det om, for ting går altid i stykker når det er mindst passende....

namnbyte
Jeg forstår ikke, hvad din pointe var, og jeg er ikke sikker på, at du gør det heller som Trump hade sagt.....
Havde jeg været i TS situation, havde jeg gjort det om, for ting går altid i stykker, når det er mindst belejligt....
Følger ikke Trump, men beklager din evne. Pointen er og var altid; så han gjorde, kommer sandsynligvis til at fungere fint, hvis han lader det tørre ordentligt først.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.