1,619 læst ·
6 svar
2k læst
6 svar
kan man sætte ny facade på den gamle - slippe at skrabe
jeg har en friggeboda som skal skrabes og males om - den har liggende brædder og jeg overvejer at i stedet sætte nye brædder stående uden at fjerne de gamle.
jeg tænkte bare at sætte en lille liggende lægte (hvor stor?) for ventilation og derefter sømme op nye brædder.
er dette en dårlig idé pga. noget jeg ikke tænker på?
jeg tænkte bare at sætte en lille liggende lægte (hvor stor?) for ventilation og derefter sømme op nye brædder.
er dette en dårlig idé pga. noget jeg ikke tænker på?
jeg var ude og kiggede og på nogle brædder er maling forsvundet fra ca 1 kvadratcentimeter og der er som et gult pulver yderst på brættet - intet hul bare et overfladelag af gult pulver
undrer hvad det kan være.
er i valget og kvalet om bare at male om eller sætte stående brædder
undrer hvad det kan være.
er i valget og kvalet om bare at male om eller sætte stående brædder
Sandsynligvis en oxideret farve. Vask med malersoda og en kraftigere børste. Lad det tørre og undersøg en gang til.
Hvis du ønsker en ny facade, er det ikke noget problem. Sørg for, at du har et luftspalte på 15-20 mm vertikalt. Kan luften cirkulere, sker der intet. Hvis du desuden vil slippe for mus, kan du sømme hulbånd på nedefra. Ingen gnavere kan klare dette.
Held og lykke.
p.s. hvis du beslutter at male om, vær omhyggelig med dit farvevalg! Man kan ikke blande farver vilkårligt.
Hvis du ønsker en ny facade, er det ikke noget problem. Sørg for, at du har et luftspalte på 15-20 mm vertikalt. Kan luften cirkulere, sker der intet. Hvis du desuden vil slippe for mus, kan du sømme hulbånd på nedefra. Ingen gnavere kan klare dette.
Held og lykke.
p.s. hvis du beslutter at male om, vær omhyggelig med dit farvevalg! Man kan ikke blande farver vilkårligt.
Klik her for at svare