undrer om det er muligt at pudse over min mexitegel pejs, jeg har en fornemmelse af, at det vil løsne sig......har du erfaring med dette, så giv lyd,

freddy

Det kan nok gå med B-brug. Ellers må du sætte pudsnet. Så går det garanteret.

hvad er b brug?

B-brug er en puds som har kornstørrelse max 3mm. Bruges oftest når man skal pudse mindst 5mm tykt. Skal du pudse tyndere så fungerer det med c-brug.

Kig på http://www.finja.se

Der findes tips og beskrivelse af de forskellige brug.

A-C plejer at angive cementindholdet i mørtelen, ikke ballastens grovhed har jeg lært.

Årsagen til, at jeg skrev, at b-bruk har maxkorn 3mm, er, at der bliver "hvirvler" i pudsen, hvis man pudser 2mm. Godt at vide, hvis man skal pudse tyndt.

Gutte, angiver A-C cementindholdet eller ballastens grovhed eller en blanding af begge faktorer?

poiu sagde:
Gutte, angiver A-C cementindholdet eller ballastens grovhed eller en blanding af begge faktorer?
A-C angiver, hvor stærk mørtlen er. A stærkest, C svagest. C-mørtel indeholder mere kalk end f.eks. B-mørtel. Der findes C-mørtel med ballast 0-1 og 0-3. 0-1 er finmørtel og bruges til slamning og finpudsning. Alt dette er meget godt beskrevet hos Finja.

Jeg grovpudser lige nu med mur- og pudsmørtel C (ballast 0-3), det giver en ret grov overflade.

Når det gælder mexiteglet, så ved jeg ikke. Kun at pudsen skal være svagere end muren. (mexiteglet, er det muret med mørtel?)

Boussard kom før ;)

Som sagt, kig på Finjas hjemmeside eller ring dem, hvis der er tvivl om puds på mexitegl. De har kanon god kundeservice.

Men jeg ville tro, at hvis du vil have en glat, fin overflade, så brug C-mørtel med 0,1 ballast.

hej til jer ..har savnet jeres opslag. Købte lige 100 kg b-brug! har jeg dummet mig så? :-/

Nej det er ikke sikkert. Afhænger jo lidt af hvilken overflade du vil have og hvor "hård" du vil have overfladen. Men ring til Finja og spørg.

Glem ikke at fugte murstenene inden du går i gang og pudser, pudsen hæfter ikke ellers... Brug vandslangen og sørg for, at murstenene er godt våde, ellers risikerer du, at store stykker slipper, når man banker på pudsen...

held og lykke
hilsner
Anna

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.