Hej!

Vi har et hus med stengulv, der har brug for at blive frisket op. Jeg kan godt lide beton og ville gerne have det her. Har gulvvarme under stengulvet og vil undgå at rode med det, men undrer om jeg kan lægge beton direkte på gulvet? I og med at det støder op til et andet gulv i træ, ville jeg have brug for et så tyndt lag beton som muligt for at undgå en højdeforskel. Er blevet anbefalet microcement, men synes ikke rigtigt, man får det udseende, som betonen har. Er der nogen, der kan svare på mit spørgsmål og måske har nogle tips??

Der kræves betydeligt mere beton, hvis revnedannelse ikke skal opstå. Det fornuftigste er formentlig at friske det eksisterende stengulv op.

• Synes
Kristin Persson og 1 anden
  • Laddar…
A
K Kristin Persson sagde:
Hej!

Vi har et hus med stengulv som skal friskes op. Kan godt lide beton og ville gerne have det her. Har gulvvarme under stengulvet og vil undgå at rode med det uden at undre mig over, om jeg kan lægge beton direkte på gulvet? Da det støder op til et andet gulv i træ, ville jeg have brug for et så tyndt lag beton som muligt for ikke at få en højdeforskel. Har fået tip om microcement, men synes ikke rigtig, man får det udseende, som betonen har. Nogen der kan svare på mit spørgsmål og måske har nogle tips??
Hej,

Det er svært at støbe mindre end 40-50mm da du skal armere mod revnedannelse, så støbning er sjældent en mulighed pga. højden.
Men googl microcement om dette kunne passe dig, lettere at udføre samt bygger ikke så meget i højden...

K Kristin Persson sagde:
Hej!

Vi har et hus med stengulv som skal friskes op. Jeg kan godt lide beton og ville gerne have det her. Vi har gulvvarme under stengulvet og vil gerne undgå at rode med det, men undrer om jeg kan lægge beton direkte på gulvet? Eftersom det tilslutter til et andet gulv i træ, ville jeg have brug for et så tyndt lag beton som muligt for ikke at få en højdeforskel. Har fået råd om mikrocement, men synes ikke helt, det får det udseende, som betonen har. Er der nogen, der kan svare på mit spørgsmål og måske har nogle tips??
Hvor dybt ligger gulvvarmen? Jeg tror I kan hakke klinkerne væk uden at ødelægge gulvvarmen.

Ved faktisk ikke! Hvor dybt plejer gulvvarme at ligge?

Rejäl sagde:
Hej,

Det er svært at støbe mindre end 40-50mm da du behøver at armere mod revnedannelse så støbning er sjældent en mulighed pga. højden.
Men google microcement om dette kunne passe dig, det er nemmere at udføre samt bygger ikke så meget i højden…
Forstår! Tak for svar og information.

A
K Kristin Persson sagde:
Ved faktisk ikke! Hvor langt nede plejer gulvvarme at ligge?
Derudover ved man ikke, om det er spartlet under stengulvet, så det kan blive en del arbejde.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.