Er i gang med at renovere på overetagen og har et lille lille toilet, som jeg vil flytte til et større rum. Og så vil jeg jo få et lille lille rum tilovers og tænkte, at det ville jo være rigtig godt at have som et teknikrum og sætte elskabet der og også ting til netværk. Og så overvejer vi at lægge gulvvarme på overetagen, og det ville jo være perfekt at have de koblinger og shunt og det, der er nødvendigt, og også vandrørene nedefra, som skal til det nye badeværelse, tænkte jeg at trække gennem dette rum. Så mit spørgsmål er, er det hensigtsmæssigt at gøre sådan?
Selvbygger
· Stockholm
· 8 592 indlæg
Der er ingen problemer rent lovligt.RobertC sagde:Er i gang med at renovere på førstesalen og har et lille lille toilet, som jeg vil flytte til et større rum. Og så vil jeg få et lille lille rum tilovers, og jeg tænkte, at det ville være rigtig godt at bruge som et teknikrum og sætte el-skabet der og også grejer til netværk. Og så overvejer vi at lægge gulvvarme på førstesalen, og det ville jo være perfekt at have de koblinger og shunt og det, der er nødvendigt, og også vandrørene nedefra, som skal til det nye badeværelse, tænkte jeg at trække gennem dette rum. Så mit spørgsmål er, er det hensigtsmæssigt at gøre sådan her?
Du bør måske bygge, så el-skabet ikke sidder f.eks. under vandtilkoblinger og lignende dog
Normalt skal ledningerne jo ikke lække, men hvis man skal reparere, kan det måske dryppe eller sprøjte lidt, når man åbner dem, så fra et praktisk synspunkt kan det være godt, hvis du deler det lidt op med en skærm/mellemvæg eller bare god afstand i mellem ?
/K
Klik her for at svare