2,513 læst ·
15 svar
3k læst
15 svar
Kan man gøre sådan?? Idéer modtages varmt
Side 1 af 2
Hej!
Jeg har et vaskerum derhjemme med gamle små klinker (ca 70x70mm), der er revnede og som desuden ligger direkte på betonggulvet. Grunden til, at jeg ikke vil fjerne dem, er fordi jeg i så fald skal bryde gulvet op og skifte gulvafløb (branchebestemmelser), og grunden til, at jeg vil gøre noget ved dem, er fordi det bliver iskoldt for fødderne, når man går på dem, og de er revnede.
I vaskerummet er laminatgulv måske ikke det bedste valg, især ikke når der er stort fald ned mod gulvafløbet. Så nu er mit spørgsmål, om man kan lægge Blå isolaplaton måtte
http://www.bygghemma.se/utomhus/byg...ign=isoleringsmatta-golv-bla-107x10-m-107-kvm
tætte omkring gulvafløbet og lægge noget i stil med dette ovenpå
https://www.google.se/search?q=golv...oDA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=677#imgdii=_
Hvad tror I om det? Har I andre forslag?
Jeg har et vaskerum derhjemme med gamle små klinker (ca 70x70mm), der er revnede og som desuden ligger direkte på betonggulvet. Grunden til, at jeg ikke vil fjerne dem, er fordi jeg i så fald skal bryde gulvet op og skifte gulvafløb (branchebestemmelser), og grunden til, at jeg vil gøre noget ved dem, er fordi det bliver iskoldt for fødderne, når man går på dem, og de er revnede.
I vaskerummet er laminatgulv måske ikke det bedste valg, især ikke når der er stort fald ned mod gulvafløbet. Så nu er mit spørgsmål, om man kan lægge Blå isolaplaton måtte
http://www.bygghemma.se/utomhus/byg...ign=isoleringsmatta-golv-bla-107x10-m-107-kvm
tætte omkring gulvafløbet og lægge noget i stil med dette ovenpå
https://www.google.se/search?q=golv...oDA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=677#imgdii=_
Hvad tror I om det? Har I andre forslag?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Kan og kan...
Hvorfor ikke prøve at bare lægge et kludetæppe på gulvet?
Så bliver det straks meget mere behageligt for fusserne.
Klinkegulvet i sig selv kan jo ikke blive varmere uden gulvvarme.
At de keramiske fliser er kolde at gå på skyldes ikke så meget temperaturen som at de hurtigt leder varmen væk.
Hvorfor ikke prøve at bare lægge et kludetæppe på gulvet?
Så bliver det straks meget mere behageligt for fusserne.
Klinkegulvet i sig selv kan jo ikke blive varmere uden gulvvarme.
At de keramiske fliser er kolde at gå på skyldes ikke så meget temperaturen som at de hurtigt leder varmen væk.
skippa platonmattan og læg "balkonggulv" direkte på klinkergulvet i stedet. Gulve som er lavet til at ligge udendørs er jo enten trykimprægnerede, olierede eller lavet af plast.
At lægge platonmåtte i niveau over gulvafløbet ville jo bare resultere i fugt, der bliver stående på gulvet under overgulvet.
At lægge platonmåtte i niveau over gulvafløbet ville jo bare resultere i fugt, der bliver stående på gulvet under overgulvet.
Min tanke var at lægge platonmåtten på klinkerne og skære ud og tætne rundt gulvafløbet for stadig at kunne spilde vand og skidt uden at det går ned i revnerne i klinkerne (gulvet er fra 1961 så jeg stoler ikke så meget på eventuelt resterende fugtspærre).Emil_K sagde:skip platonmåtten og læg "balkonggulv" direkte på klinkergulvet i stedet. Gulv som er lavet til at ligge udendørs er jo enten trykimprægnerede, olierede eller lavet af plast.
At lægge en platonmåtte i niveau over gulvafløbet ville jo bare resultere i fugt, der står tilbage på gulvet under overgulvet.
D.v.s. Platonmåtten er beskyttelse mod vand ovenfra og kulden nedefra.
Gulvet er sprækket, og jeg vil forhindre vandet i at trænge ned i sprækkerne.
Summa summarum:
Gulvet er koldt, grimt og i stykker, men jeg ønsker ikke at skifte gulvet, da jeg ville være nødt til at skifte afløb samtidig. Jeg vil altså isolere kulden ned fra gulvet, men samtidig forhindre vand i at løbe ned i fundamentet og desuden lægge en form for nyt vaskerivenligt gulv ovenpå den fugtspærrende isolering.
Med risiko for at lyde ubehagelig, så står alt dette i mit første indlæg. Fremover ønskes kun relevante svar på løsninger, dvs. intet "jeg ville have lagt nyt gulv med gulvvarme" eller "lad gulvet være som det er"
Summa summarum:
Gulvet er koldt, grimt og i stykker, men jeg ønsker ikke at skifte gulvet, da jeg ville være nødt til at skifte afløb samtidig. Jeg vil altså isolere kulden ned fra gulvet, men samtidig forhindre vand i at løbe ned i fundamentet og desuden lægge en form for nyt vaskerivenligt gulv ovenpå den fugtspærrende isolering.
Med risiko for at lyde ubehagelig, så står alt dette i mit første indlæg. Fremover ønskes kun relevante svar på løsninger, dvs. intet "jeg ville have lagt nyt gulv med gulvvarme" eller "lad gulvet være som det er"
Fliser direkte på pladen fra 1961. Findes/bør der være en fugtspærre under dengang? Fugerne lader vel vand trænge igennem alligevel, så en revne i flisen gør nok hverken fra eller til. Jeg antager, at det er i kælderen?
Nej dette er i jordplan. (Bor i sutteräng lignende hus men med tre styk halvplan) dette er på det midterste plan. Men nu når jeg var og røkk i vandrørerne så følte jeg at de sad løst så jeg begynder misstänka at det er trægulv med luftspalte under (rørene kommer op af gulvet)