Vi har et fint gammelt torp på grunden, som vi overvejer at renovere for at kunne leje ud som helårsbolig. Det er allerede vinterisoleret, men mangler køkken/badeværelse/toilet. Kan man bygge det ud i denne "puds-del" af huset? Hvad kaldes i øvrigt denne slags rum, og hvorfor har huset sådan et?

Jeg undrer mig bare, om det ville være dårligt rent fugtmæssigt at sætte tætlag indvendigt i hele rummet, sætte noget vådrumstapet med vådrumsmåtte på gulvet. Det ville være et sjovt projekt for mig at lære at renovere et badeværelse. Indtil videre ved jeg ikke det fjerneste om det hele, men jeg ville nok mest gerne vide, om det er en dårlig idé for husets bedste!

Gammelt torp med vindue, let tilfroset. Indeholder redskaber og rengøringsmidler. Overvejer renovering til køkken/badrum. Potentiale som læringsprojekt. Værkstedsvæg med værktøj, høreværn og åndedrætsværn hængende, samt træstykker og byggematerialer på bordet. Gul lampe, ledninger og værktøj på beton gulv i et rum med åben hvid dør. Tørrestativ, brun løv og sort måtte ved dørtrin. Et rum med hvidpudset væg og grøn dørkarm, udendørs ses sne på jorden og træer i baggrunden. Hule i væg med isoleringsmateriale, sandsynligvis i et gammelt hus med overvejelser om renovering. Væg af gammelt torp med pussoverflade ved siden af rød træbeklædning. En metalstige læner sig mod væggen, og jorden er dækket af sne. Gamle fundamentsten under et torp med grønt mos på, omgivet af sne og græs, muligvis relateret til diskussion om renovering og fugtproblemer. Gammelt rødt torp med hvidt og puds på nederste del, grøn dør, vinduer, sne og skov i baggrunden. Potentiel renoveringsidé til køkken/bad.

• Synes
Annananna
  • Laddar…
Alt går. Begynd med at tjekke, om der kræves byggetilladelse

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.