Som I kan se på billederne, er mine sliper ikke så smukke. At fjerne dem virker som et kæmpeprojekt, men hvad tror I om at bygge dem ind med trykimprægneret træ? Jeg tænkte først at beklæde dem med fiberdug (måske unødvendigt?) og derefter skrue stående trykimprægnerede brædder på siden og måske have liggende trykte brædder øverst.
Nogle sliper er lidt halvrådne forrest, men de ligger stabilt og hælder ikke.

Det burde vel fungere? :cool:

• Sortmalede jernbanesveller i en have med en vandslangeholder foran.
  • Slidte jernbanesveller ved en terrasse med trappe, omgivet af sten og træværk; svellerne er delvist forvitrede og sorte.
  • Grålige træslipers med en haveslange og planter i baggrunden, på en terrasse med trapper af træ.
Så havde jeg også gjort. De ser jo ud til at være støttevæg for gangen. Hvis du fjerner dem, skal du i stedet støbe en mur, og du bliver nødt til at lave gangen om. Din konstruktion holder sikkert i 10 år i hvert fald.
/CC

Hvilket kæmpearbejde at beklæde alle disse vinkler og kroge og få det "tæt".
Hvordan sidder svellerne fast, hvad holder dem på plads?

Måske kan lysegrøn farve få det til at se ud som trykketræ.

Protte

De er sømmet sammen med lange søm.

Eftersom det var et stykke tid siden jeg stillede spørgsmålet, har jeg allerede påbegyndt arbejdet. Jeg har dog fjernet de to øverste slipers og erstattet disse med nye og også skåret alle slipers foran.
Inden jeg klæder dem med fiberdug og trykimprægneret, skal jeg oliere dem med slipersolie.

Jeg kan vedhæfte billeder, når arbejdet er færdigt. :)

Hvad indeholder slipersolie?

Protte

Det indeholder blandt andet træolie og trætjære.

Lyder godt, at det er kreosot- og arsenikfrit.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.