Ja, ind med bøsning skum, lad det tørre, skrab 10-15 mm af og reparer med Gipsbrug + spartel.

• Synes
Minonsson
  • Laddar…

Bedste svar

Fugeskum fungerer nok godt rent holdbarhedsmæssigt. Det kan skæres af og spartles på osv.
MEN pas på med at det svulmer. Det kan presse væggen ud og bugte den.

• Synes
Minonsson
  • Laddar…
Fungerer kanon!

• Synes
Minonsson
  • Laddar…
Er det en indervæg? Jeg ville skære til et stykke obf eller andet plademateriale, lirke det ind så det kommer bag den eksisterende gipsplade og enten lime med smeltelim eller fastgøre med gipsskruer. Derefter spartle op med gips eller noget andet, der kan bygges op til 12 mm. Yderst et lag almindelig vægspartel, når hele overfladen skal spartles.

Fugeskum er ikke så godt at arbejde med, det udvider sig ukontrolleret og er svært at fjerne fra overflader, hvor man ikke ønsker det.

• Synes
Minonsson og 1 anden
  • Laddar…
richardtenggren
  • Synes
kulle og 1 anden
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren sagde:
Synes denne tilgang ser let ud;
[link]
Så let ud. Spørgsmålet er, hvor stabilt det bliver med kun spartelmasse som bindemiddel. Jeg ville have forsøgt med noget, der stabiliserer indad.

richardtenggren
A anis16 sagde:
Så det glat ud. Spørgsmålet er, hvor stabilt det bliver med kun spartelmasse som klæbemiddel. Jeg ville have prøvet med noget, der stabiliserer indad.
Jeg ved ikke, men jeg tænker, at samlingeremser jo kun er fæstnet med spartelmasse, de ser ud til at sidde godt for at opfylde deres funktion.

Netop gipspladen bør vel ses som en sandwichkonstruktion, hvor papiret er stærkt i pladens plan, så der vil jo ikke være nogen forskel her, andet end at det nu hænger på fastgørelsen med spartelmasse og at der bliver en lokal svækkelse vinkelret mod pladen.
Men det er bare mine tanker :)

M Naveen Menon sagde:
Jeg har som fogskum og tænkte at bruge den for som hurtigt fix for et stort hul i gipsvæg som dette i billedet. Hvad synes I om den idé?

Tak på forhånd
Sådan gør man: Skær til hullet så det bliver firkantet, skru fast krydsfiner-bidder eller lignende - de fæstes i gipsen. Skær til et gipsstykke som skrues i krydsfineren.

• Synes
Minonsson og 1 anden
  • Laddar…
Nogle gange virker det at teste ting med fogskum, antager jeg. Glemte at dele resultatet. Tak for alles svar. Meget værdsat.

• Billede af en væg dækket med fugeskum. Collage viser forskellige stadier af anvendelse og resultatet på et mønstret tapet.
  • Synes
Flöjten5 og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.