Hej,

Har en betongtrappe som er blevet i bedrøvelig stand, sandsynligvis pga vi har saltet ret meget på den i vinterhalvåret (hvilket vi nu har lært, at man ikke skal gøre).

Sidste weekend fjernede jeg de store blokke, der lå øverst, og rensede al løs sand væk, og derefter brugte jeg højtryksrenseren for at fjerne det meste af det, der var løst.
En forfalden udendørs betontrappe med afskallede trin og et sort gelænder foran et gul murstenshus. Der ligger værktøj og brædder ved siden af.

Betontrappe i forfald med synlige skader; jernrækværk; nogle trin mangler belægning; tegn på erosion og slid.
Spørgsmålet er nu, kan den reddes? Planen er at bygge en form rundt om den og støbe trinene op og derefter lægge stenpladerne på igen. Er det realistisk og holdbart, eller er trappen uden for enhver redning og bør rives? Hvis jeg river den, vil jeg sandsynligvis bygge en trætrappe i stedet.

Nogle råd?

Mvh
Steffo
 
Gjut du på!
Prøv at finde noget "tæt"-middel at blande i betonen, så der ikke kan komme vand ind.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.