Hej!
Jeg overvejer at lade installere en kakkelovn. Vægten på dem er ca. 1400 kg.
Er der nogen her, der har erfaring med, om det er i orden at montere en sådan "direkte" på en betonplade (som er lavet efter alle kunstens regler)?
En bekendt sagde til mig, at pladen burde være forstærket omkring det område, den skal monteres på, f.eks.
Sælgeren siger (selvfølgelig), at der ikke er nogen fare.
Tak for input!!
Jeg overvejer at lade installere en kakkelovn. Vægten på dem er ca. 1400 kg.
Er der nogen her, der har erfaring med, om det er i orden at montere en sådan "direkte" på en betonplade (som er lavet efter alle kunstens regler)?
En bekendt sagde til mig, at pladen burde være forstærket omkring det område, den skal monteres på, f.eks.
Sælgeren siger (selvfølgelig), at der ikke er nogen fare.
Tak for input!!
Jeg er ikke konstruktør men 1400 kg bliver jo en ganske redelig punktlast så jeg gætter på at det afhænger af hvordan pladen er udformet og hvordan jordforholdene ser ud under om det går eller ikke, samt hvor på pladen kakkelovnen skal stå. Spontant føles det som at en forstærkning ville være på sin plads. Forhåbentlig kommer der flere svar fra nogen med bedre konstruktionskundskaber end mig...
Hvis jeg vil have både livrem og seler, og spørge nogen som arbejder med dette - er det typisk en konstruktør, der kan regne på det?
Klik her for at svare