Hej
Jeg er i gang med at få styr på et rum i kælderen.
Rummet var delt med en væg, som jeg har revet ned, og derefter har jeg revet vævet ned, som sad på væggene. Tanken var at tage alt ned og derefter male det hele i en åben farve.

Nu kommer vi til problemet. Gammel maling blev siddende på pudset. Jeg har prøvet at pille det af, slibe og skrabe med stålbørste. Det eneste der sker er, at jeg graver ned i pudset rundt om, men malingen er stadig tilbage.
Pudset er meget porøst og der kommer huller, bare man pyr det principielt.

Skal jeg i gang med at banke pudset ned og pudse nyt op?

• Porøs pudset væg med rester af gammel maling i kælerrum. Malingen viser pletter, hvor pudsen er synlig.
Opdatering

Man er jo, som man er. Utålmodig som få.
Så begyndte at skrabe med en malerskraber, og det går jo nogenlunde, men en del puds følger jo med...

Hvis man fortsætter sådan her, så er spørgsmålet, om der er en speciel puds, man kan lægge på den gamle? Eller skal man tage al den gamle puds ned?

• Væg med afskallet maling, hvor puds er faldet af. Mørkegrå basislag og gule, røde rester af maling er synlige. Diskuterer pudsrenovering.
  • Væg med skrabet maling og afsløret puds, hvor farven er delvist fjernet; teksten diskuterer udfordringen med at reparere puds.
Der findes 1mm puds som man kan anvende.

Er det minimum 1mm tykt man lægger da? For jeg tror det er dybere visse steder..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.