Hej
Jeg har lige købt et sommerhus og afsluttet dræning/isolering med isodrän rundt om kælderen.
Da jeg så ville opdatere listerne i den allerede brystpanelsdækkede kælder, så jeg, at hele rummet er plastet bag panelet og også oven over panelet.. Hvilket jeg har fået den opfattelse ikke er helt, som det skal være.
Nu er spørgsmålet, om jeg skal tage væggene ned og fjerne plasten, eller om jeg kan løse det på en anden god måde?
Taknemmelig for tips!
Med venlig hilsen Johan
Jeg har lige købt et sommerhus og afsluttet dræning/isolering med isodrän rundt om kælderen.
Da jeg så ville opdatere listerne i den allerede brystpanelsdækkede kælder, så jeg, at hele rummet er plastet bag panelet og også oven over panelet.. Hvilket jeg har fået den opfattelse ikke er helt, som det skal være.
Nu er spørgsmålet, om jeg skal tage væggene ned og fjerne plasten, eller om jeg kan løse det på en anden god måde?
Taknemmelig for tips!
Med venlig hilsen Johan
Den diffusionstætte plast skal sidde på den varme del af vægkonstruktionen. Formålet med den er at forhindre fugtig luft i at kondensere inde i vægkonstruktionen. Min mening er, at den skal blive siddende.
om mere end halvdelen af kælderen står under jord, skal du ikke have plast, dette for at muren skal kunne ånde. Da skal du have en diffusionsåben vindspærre. Ellers er det ok, da væggen kan ventileres ud i det fri. Jeg ville rive op, medmindre det er fx et terrænhus.
Klik her for at svare