Er i gang med at skrabe lidt puds af en væg i kælderen, hvor jeg skal sætte fliser op. Skraber der, hvor jeg synes, det føles som om det kunne være lidt fugtigt. Dog undrer jeg mig over en ting. Jeg er startet nede på væggen og har skrabet. Men et stykke oppe ser det ud, som om jeg kommer til en samling. Og i samlingen føles det som om der sidder noget papir eller lignende. Det ser sort ud. Så nu skal jeg stille min nysgerrighed og spørge, om det er det såkaldte Tjærepap? Og sidder det mellem alle Byggesektioner i hele kældervæggen? Er kældervæggen en hel stor klump, eller er den muret i blokke? Beklager hvis jeg stiller dumme spørgsmål, men vil gerne vide mere, så jeg øger min viden lidt. :-) Tak på forhånd!! :-) Forsøger at sende et billede med, men er usikker på, om det virker, da jeg skriver fra mobilen.

Jeg har også tjærepap under indvendige vægge i min kælder. Det så ud som om man lagde papiret på gulvet og byggede væggen ovenpå. Pappet skal forhindre fugt i at vandre fra gulvet og op i væggene. Hvis du fandt pappet højere oppe, så har nogen måske sænket gulvet i dit hus for at få højere til loftet?
gaia

Okay, tak for dit svar, så er jeg med på, hvordan det fungerer. :-) pappen begynder ca. 2 decimeter oppe på væggen. Det ser ud til kun at være det stykke op, der er lidt for fugtigt. Jeg tænkte at reparere det med betonspartel bagefter.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.