Hej!

Jeg har vandret rundt på halve Internettet, tror jeg, i håb om at finde en fornuftig løsning, og så endte jeg her. :)
Sidder med et projekt, som jeg ikke havde planlagt færdigt, før jeg begyndte, kan jeg nu mærke.

Det, jeg skal gøre.
Varmekabel (ebeco med cable board)
klinker på gulvet.
kakel på væggen.

Det, jeg forstår, hvordan man gør, er at lægge gulvet med flydespartel, fix, primer osv. osv.
El og tilslutningen af gulvvarmen bliver ordnet af en elektriker i familien, så den del er også rolig.

MEN, det jeg ikke har planlagt eller helt forstår, hvordan det skal være, er mere hvordan man bør gøre det end hvordan man gør det, hvis nogen forstår det. :confused:

Problem, under lægningen af gulvvarmen med cable board, spartel osv. osv., så bygger det jo højde på betongulvet. Så har jeg 3 betonvægge med gammel tapet, tapetet fjerner jeg, og skraber den løse facadefarve af, som ellers sidder som klippefast. Er det ok der? Eller skal man sætte noget på væggen, før man sætter kakel?

Den 4. væg er en gipsvæg mod saunaen. Den er tør og tæt, så der er ingen problemer, men hvordan gør jeg der?
Er det bare at bygge videre, køre flydespartel og se glad ud, selvom det er mod gips? Eller skal man fugtspærre gipsen et stykke ned mod væggen? Gipsen er som sagt tør, men lidt revnet, er det nok med spartel, for at det bliver som nyt?
Det er et spa, så der er ikke konstant vand, bruseren ligger i et andet rum. Kun vand fra badekarret kan ramme klinker og kakel (gulv væg).

Jeg er måske endt i den forkerte afdeling nu, men jeg håber, at en venlig sjæl kan hjælpe lidt :-)

/Pelle

Glem dette, nogle gange skal man ikke skrive, før man tænker.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.