Hej!

Drænede om og isolerede fundamentet med isodrän sidste sommer for nu at kunne gøre kælderen i stand ordentligt. Der var ikke meget fugt i kælderen før dræneringen, men pudset havde løsnet sig på indvendige vægge længst nede mod pladen i et rum. Nu har jeg fjernet det, som var forvitret, og skrabet al gammel maling/tapet af. Lagt på ny puds længst nede og spartlet det første lag.

Spørgsmål.
På pudsen før jeg spartlede, kom der noget hvidt, som kunne fjernes med bare fingrene, og efter jeg påførte spartelmasse, kommer det nogenlunde det samme, og spartelmassen forvitres og løsner sig fra væggen. Hvad er fejlen, og hvad skal jeg gøre for at få styr på dette? Har haft en affugter i kælderen siden jeg drænede for hurtigere at tørre væggene op.
Fugtigheden er mellem 35-55 %.

Tak på forhånd!

U
Sandsynligvis kalkudfældning, har du et billede?

hvor længe ventede du efter at du pudsede væggene? kalkudfældning tyder på fugt og kan komme fra fugten i nylagt puds. Vigtigt at det altså er tørret ordentligt inden man maler eller lignende på pudset.

• Synes
Skogen29
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd sagde:
Troligen kalkudfældning, har du noget billede?

hvor længe ventede du efter at du pudsede væggene? kalkudfældning tyder på fugt og kan komme fra fugten i nylagt puds. Vigtigt at det altså tørret ordentligt inden man maler eller lignende på pudsen.
Tak for dit svar. hmm cirka 2 dage tror jeg jeg ventede, måske skulle jeg have ventet mere... men tog det bort og lagde et nyt lag med spartel på. lægger et billede op, hvis det kommer tilbage.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.