Hej,

En håndværker satte en glasdør i vores kælder for ca. 1 år siden, da sommeren kom begyndte den at ramme lidt i karmen, sådan ser det ud:

cUemgqr.jpg

Man kan her se, at der er en mindre afstand til karmen op mod højre hjørne.
trNTHDi.jpg

På venstre side ser afstanden ud til at være jævn og fin.
E7IWSwL.jpg

Her kan man se indefra, når døren åbnes/lukkes, at den går meget tæt på karmen øverst oppe.
leTZBjg.jpg

Sådan sidder karm og lister på indersiden
e8xiagO.jpg

cDMGxBm.jpg

Man kan se i fugerne (latexfox), at det er revnet en smule, hvilket sandsynligvis tyder på, at karmen kan have forflyttet sig.

Åbner man døren langsomt og fint uden nogen kraft nedad, så går det godt, men åbner man den hurtigt med mere kraft ned på håndtaget, så hører man, at den går i.

Karmen sidder med karmskrue, og jeg har trykket lidt let på disse. Den der sidder i højre hjørne går meget tungt, så den tør jeg ikke røre mere. Den der sidder i venstre hjørne, ser ud til ikke at tage gevind i karmen.

Skal alle lister ned for at justere? Og hvis en karmskrue virkelig ikke tager gevind i karmen, kan man så bruge en kile i stedet for at justere? Eller skal der et nyt hul til?

Aha, de lyder jo super! Var bange for at jeg skulle tage alle listerne ned igen. Må købe en sådan og sætte mig ind i, hvordan den fungerer. Så at de lokale butikker Jula og Biltema havde lignende.

Tak for rådet! Det gik fremragende med Biltemas, godt nok blev hængslet lidt afskallet, men nu sidder døren rigtigt :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.